kine1234 Skrevet 31. mai 2010 #1 Skrevet 31. mai 2010 Hei! Jeg er nå i uke 6, og har pådratt meg en halsinfeksjon med streptokker, og ble derfor anbefalt å gå på penicillin (apocillin 660mg) av min lege. Jeg er skeptisk til å bruke medisin, og spesielt i 1 trimester, der lille spiren er så følsomt for alt. Er det noen som har noen gode råd om hva jeg skal gjøre? Er litt engstelig...
Panda'n Skrevet 31. mai 2010 #2 Skrevet 31. mai 2010 Jeg er 5+5 og går på penicillin nå. Hadde som deg streptokokkinfeksjon i halsen. Det er visst lettere for gravide å få dette. Det er ikke påvist noe skade på fosteret ved bruk av penicillin under svangerskapet, og det har blitt brukt i mange år. Jeg fikk Apocillin 330 gram, for streptokokkene responderer visst på lave doser.
kine1234 Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 31. mai 2010 Hjalp penicillinen deg raskt? Rart at jeg fikk sterkere tabletter...
Oktobergutt2010:) Skrevet 31. mai 2010 #5 Skrevet 31. mai 2010 "Apocillin: dette medikamentet inneholder vanlig penicillin. Medikamentet brukes hos gravide og det er ikke påvist alvorlige bivirkninger for barnet. Vi vet likevel at barnet eksponeres for medisinen i og med at den passerer barrieren i morkaken. "
kine1234 Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 31. mai 2010 off nå ble jeg engstelig av å bruke penicillinen,vil en streptokokkinfeksjon gå over av seg selv? Noen som vet det?
maigutt08+januarbolle Skrevet 31. mai 2010 #7 Skrevet 31. mai 2010 Hvis du sa til legen eller på apoteket er det sikkert trygt. Hvis ikke ville jeg spurt f eks på apoteket i morgen, farmasøytene veit d! Stakkars deg som har halsbetennelse. D går over av seg selv, tar bare sinnsykt mye lengre tid. Bedre for spiren din at du blir frisk og får i deg mat og drikke! :-)
Panda'n Skrevet 1. juni 2010 #8 Skrevet 1. juni 2010 Det hjalp etter bare et par dager, men det er viktig å ta hele kuren. Ifølge legen min er det verre å ha infeksjonen enn å ta penicillin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå