Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er nå i uke 6, og har pådratt meg en halsinfeksjon med streptokker, og ble derfor anbefalt å gå på penicillin (apocillin 660mg) av min lege. Jeg er skeptisk til å bruke medisin, og spesielt i 1 trimester, der lille spiren er så følsomt for alt. Er det noen som har noen gode råd om hva jeg skal gjøre? Er litt engstelig...

Skrevet

Jeg er 5+5 og går på penicillin nå. Hadde som deg streptokokkinfeksjon i halsen. Det er visst lettere for gravide å få dette. Det er ikke påvist noe skade på fosteret ved bruk av penicillin under svangerskapet, og det har blitt brukt i mange år. Jeg fikk Apocillin 330 gram, for streptokokkene responderer visst på lave doser.

Skrevet

Hjalp penicillinen deg raskt? Rart at jeg fikk sterkere tabletter...

Skrevet

"Apocillin: dette medikamentet inneholder vanlig penicillin. Medikamentet brukes hos gravide og det er ikke påvist alvorlige bivirkninger for barnet. Vi vet likevel at barnet eksponeres for medisinen i og med at den passerer barrieren i morkaken. "

Skrevet

off nå ble jeg engstelig av å bruke penicillinen,vil en streptokokkinfeksjon gå over av seg selv? Noen som vet det?

Skrevet

Hvis du sa til legen eller på apoteket er det sikkert trygt. Hvis ikke ville jeg spurt f eks på apoteket i morgen, farmasøytene veit d! Stakkars deg som har halsbetennelse. D går over av seg selv, tar bare sinnsykt mye lengre tid. Bedre for spiren din at du blir frisk og får i deg mat og drikke! :-)

Skrevet

Det hjalp etter bare et par dager, men det er viktig å ta hele kuren. Ifølge legen min er det verre å ha infeksjonen enn å ta penicillin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...