Gå til innhold

spm til førskolelærere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres pedagogiske grunnsyn?

Skal i intervju snart og prøver å finne ut av hvordan jeg skal svare på dette spørsmålet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mead's speilingsteori er et ok grunnsyn syns jeg. Men du kan utforme dine egne teorier da, hva syns du er viktigst i arbeidet med barn? Utform svarene med dine egne ord og tanker, de hadde jeg satt pris på hvis du var på intervju hos meg.

Hilsen styrer

Skrevet

Jeg er ikke spesielt flink teoretisk, så når du sier meads speilingsteori husker jeg ikke hva den går ut på... Er mange år siden jeg ble ferdig utdannet.

Det jeg synes er viktigst i arbeide med barn er relasjonen mellom voksen-barn og barn-barn, altså soaial kompetanse. Hvis jeg sier med flere ord og utdyper det i et intervju som mitt ped grunnsyn, ville du se på det som bra?

Hi

Skrevet

Mead's speilingsteori går kort ut på at barnet "speiler seg" i måten du møter det på. Et barn som blir møtt med respekt, vil se på seg selv som noen som er verdig andres respekt, og bestrebe seg etter slik oppførsel. ( meget forenklet ). Ellers er sosial kompetanse, relasjoner og ditt syn på lek ting jeg ville ha lagt vekt på:-)

Skrevet

Takk :)

Jeg må lese meg opp før intervjuet.

Selv om jeg bruker alt jeg har lært - i hverdagen (det meste ligger helt naturlig for meg), synes jeg det er veldig vanskelig å uttrykke det med ord...

Bør jeg snakke om mine evner ang det å være ansvarsbevisst, strukturert og at jeg liker å organisere?

At jeg synes det er viktig å delegere oppgaver til mine kolleger, finne det de er best til å la de bruke det, slik at de føler de er delaktige og viktige i hverdagen med barna. Og at de videreutvikler seg både personlig og faglig.

Hi

Skrevet

Et lite råd til deg:) Ikke les deg opp før intervjuet, det blir du bare stresset av, det er jo ikke en prøve du skal ha. De kommer mest sannsynlig ikke å spørre deg ut om teori, det har aldri jeg opplevd i et intervji ihverfall (førskolelærer).

Vær deg selv (jada, klisje men dog) smil og gi et fast håndtrykk så kommer du lagt:)

Skrevet

Jeg var i et intervju for noen uker siden. Da fikk jeg ikke jobben fordi jeg var for lite faglig i svarene mine... Jeg framsto som en usikker leder ettersom jeg svarte for lite faglig sa de...

Etter førskoleløftet er de veldig opptatt av faglig uitvikling.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...