Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her med papirene som skal inn til Nav. Jeg lurer på om helsekortet er nok dokumentasjon/attest fra lege/jordmor på termin? Eller må jeg ens ærend til lege for å skaffe det? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ha nyutskrevet fra etter fylte 26 uker.

Skrevet

Vet ikke helt om det stemmer. Jeg fikk bekreftelse på termin etter ordinær ultralyd. Denne har jeg sendt til NAV. Ifølge Ullevål holder det.

Skrevet

Om ikke så lyver NAV isåfall.

Hentet fra nav sine sider m krav om dokumentasjon:

"Termindato skal bekreftes av lege eller jordmor, og må være datert etter 26 svangerskapsuke. Det samme gjelder eventuell kopi av helsekort. "

Jeg fikk og samme beskjed av de navansatte på nav-kontoret her :)

Kopi av terminen en fikk på ordinær ul holdt før, men ikke nå etter de nye reglene. De er blitt mye strengere på dette nå. Så jeg ville ikke basere meg på at enkelte nav-ansatte er "snille" og lar annet passere.

Skrevet

Åjj det var rart. Mange ulike beskjeder her. Jeg var iallefall på Nav-kontoret her i Tromsø i dag og snakket med dem om akkurat dette. Rådgiveren jeg snakket med sa jeg kunne sende kopi av helsekort, eller så kunne jordmor eller lege skrive en bekreftelse. "Det er uansett"- som hun selv sa. Virket som om de ikke var så firkantet på akkurat dette.... Men det kan jo variere fra kontor til kontor.

Det er jo mulig å be om dette i forbindelse med en av de ordinære svangerskapskontrollene enten hos lege eller jordmor, det er vel ikke SÅ hast å ha det? Dersom du har alle de andre papirene i orden kan du sende søknaden så snart du har fått bekreftelsen. Her er det to mnd behandlingstid på disse søknadene, men vet det er 3 mnd noen andre steder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...