Gå til innhold

Bordplassering i bryllup, deres erfaringer!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen velger tradisjonell bordplassering i følge skikk og bruk, andre velger personlige og uvanlige bordplasseringer. Jeg mener det er helt opp til vertkapet selv å velge, men jeg spår at endel vil reagere på vår løsning...

Siden brudgommens mor og far aldri har vær et par, og brudgom og svigrmor kommer særdeles dårlig overens, er det utelukket med en tradisjonell versjon. Småbord er ikke mulig, kan enten velge mellom flere langbord eller hestesko. Men med hestesko har man som brudepar ingen å snakke med på andre siden av bordet, og det er kjedelig!

Så her er vårt forslag til løsning. En slags åpen hestesko bestående av ett langbord øverst og to langbord på tvers, hvor folk sitter rundt alle bordene. På det øverste bordet sitter brudeparet i midten, deretter (utover på begges sider) søsken med partnere og forlovere med partnere, brudeparets barn, og deretter brudeparets foreldre tvers over brudeparet. Øvrige gjester plasseres på de to langbordene på tvers av hovedbordet. Totalt er vi 39 stk. Hva synes deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en fin løsning!

Skrevet

Jeg liker å sitte attmed min mann, hadde vi blitt delt hadde jeg ikke likt det. Hvor andre sitter hadde jeg brydd meg særdeles lite om.

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger. Har ikke tenkt å dele opp parene, men ellers prøve å passe på at de to familiene mixes litt, samtidig som man har kjentfolk i nærheten.

HI

Skrevet

Par som er gift kan man gjerne dele opp (tror nesten det er sånn at de skal, men det er sikkert gammledags). Ugifte par skal sitte sammen (skal/kan/må, det er vel litt hva man vil selv). Gifte par som splittes kan gjerne sitte ovenfor hverandre eller med en person mellom, el.

Men, plasser folk sånn som dere vil at de skal sitte, sånn som dere ser for dere at middagen blir mest mulig vellykket for alle, og særlig for dere :-) Lykke til :-)

Skrevet

Høres fint ut!

Vi satt i en stor E det funket også fint, men kankje ikke det funker på så få gjester.

Mine personlige råd;

Ikke splitt opp par... (Hvis man først har orndet seg med barnevakt, er det hyggelig å kunne snakke litt sammen med sin kjære også...)

Pass på at alle har noen "greie" ved sin side å prate med. (Ikke sett sure tante Olga med den stakkars venninnen din f.eks ) Olga må plaseres på en ende.... =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...