Tante Gustava Skrevet 31. mai 2010 #1 Skrevet 31. mai 2010 Vi skal gifte oss, og i den forbindelse ha treretters middag. Restauranten har kommet med vinforslag til menyen, og deriblant dessertvin. Verken jeg eller mannen to be drikker dessertvin, og vi lurer rett og slett på om vi "må" ha det? Ville dere reagert om det ikke var egen dessertvin til desserten? Skal forresten ha sjokoladefondant til dessert.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2010 #2 Skrevet 31. mai 2010 Må og må... Skal du servere noe med alkohol til desserten så bør det være en vin som passer til, ergo dessertvin... Personlig synes jeg det er veldig godt ;-) Ellers går det selvfølgelig også helt fint å servere det med en liten kopp sterk (mocca-) kaffe til..
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2010 #3 Skrevet 31. mai 2010 Dere bestemmer selv, men jeg ville gått for dessertvin. Det er ikke noe jeg drikker ofte, men det hever måltidet synes nå jeg. Mange liker det og synes det er litt stas. For meg er dessertvin noe jeg ikke tenker på hvis det ikke blir servert, men jeg blir positivt overrasket når det dukker opp.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2010 #4 Skrevet 31. mai 2010 Kaffe avec er et godt alternativ, synes jeg. Dvs kaffe med likør el.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2010 #5 Skrevet 31. mai 2010 Jeg ville hatt dessertvin. Det finnes mange forskjellige typer. Personlig liker jeg best hvit desserthvin, og gjerne med litt bobler. Det hadde vi i bryllupet vårt. Husker ikke hva den heter, men det blir jo noe litt ekstra hvis man har dessertvin, da. Synes hvertfall jeg. Men det er klart; dere bestemmer hvordan dere vil ha det :-) Et alternativ er jo å ha et ekstra glass vin til desserten, men gjerne en annen enn den dere hadde til hovedretten. Men da er det nok best med dessertvin, likevel - restauranten har sikkert et forslag som passer bra til desserten. Spør om dere kan få smake, så ser dere om dere er interessert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå