Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

*Hei hei! :)

Er ikke gravid ennå, men vi holder på å "prøve" :)

Jeg har en engelsk mann, og skal bo i England, så eventuelle navn på nurket må da kunne brukes i begge land. Dette er jo litt kjiki, jeg er veldig fan av gamle norske navn, og liker veldig veldig mange engleske navn som da jeg kan komme unna med siden vi skal bo i England, så da trenger jeg jo ikke bekjymre meg så utrolig for "barnehagen" hehe, men er ikke så veldig mange av de norske som kan brukes i England. Som sagt er mannen Englelsk, men jeg er jo norsk, så jeg vil jo holde litt på det "norske" hehe.

Fra et tidligere forhold har jeg en sønn som begynner i første klasse nå til høsten, han heter Zacharias, så er jo litt nice med et navn som går ilag med det og. :)

Jeg liker og veldig to navn, trenger ikke å være "dobbelnavn" men et mellomnavn som passer inn. :)

Er det noen som kan ha noen forslag? =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Det er jo faktisk en del norske navn som klinger bra, og som har fått en 'boom' i engelsktalende land, fks Ingrid, Astrid, Kari, Kristin, Olav ...Samtidig syns jeg at siden eventuell bror heter Zacharias burde du gå for et litt mindre 'traust' navn. Det er vanskelig å komme på noen bra i farten men jeg er sikker på at det lar seg gjøre å finne et sprekt, uvanlig guttenavn/jentenavn med tradisjonelle norske røtter!

Første jeg tenkte på når jeg hørte din sønns navn var Zacharias og Susanna(h) og Zacharias og Samuel. Hmm, ikke mye viking over dem kanskje, men fine var de sammen syns jeg! :)

Lykke til med prøving, først og fremst!

Kom forresten over en link, http://www.babynames.org.uk/norwegian-baby-names.htm. Kanskje verdt en titt?

Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Susannah har jeg holdt en knapp på da jeg liker dette navnet svært godt. :D

Hehe, jah Zacharias er et litt ..uvanlig navn... :P Er ikke mange som heter det og iallefall på den stavemåten, er jo et svært gammelt hebraisk navn, norske navnet er jo Sakarias. :)

Vi liker begge de utradisjonelle navnene og styrer vekk fra navn som er mye brukt. :D

Tusen takk for linken! Skal se på den nå :D

Skrevet

Sienna eller Savannah :o)

Sophia

Olivia

Ariana

Maximilian

Nicholas

Philip

Skrevet

Stemmer for Vincent om det blir gutt. Ferdinand på 2. plass.

Skrevet

Takk takk! :D

Mannen har talt og første navn på jente blir: Caitlyn , så nå må vi bare finne mellom navnet. :) Jeg liker Anabel veldig godt så vi får se. :D

Guttenavn har vi og nesten..bestemt. hehe.

Han skal hete foreløpig: Anakin Matheus :)

Skrevet

og en nettside med navn der du kan bruke avansert søk og velge både betydning og opprinnelse/språk osv er

www.namesaz.com

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...