Golli Skrevet 31. mai 2010 #1 Skrevet 31. mai 2010 I morgen ska jeg på undersøkelse på Kvinneklinikken på Rikshospitalet! Det er 3 år og 8 mnd siden vi sluttet med prevansjon og har siden den tid prøvd å bli gravid, uten å lykkes.. Og jeg er så innmari nervøs! Jeg er redd, lettet, kvalm, gleder meg til å få noen svar, gruer meg, alt på en gang! Timen fikk jeg utrolig fort, siden jeg var hos legen så gikk det vel ikke 2 mnd en gang, det hadde jeg ikke trodd! Selv om vi begge virkelig ønsker dette så føler jeg meg alene akkurat nå.. Nå har jeg mast på min kjære i over 3 uker om at han må søke om permisjon fra jobben så han kan bli med, men først i går ringte han å spørte og fikk ikke fri:( Jeg blir litt oppgitt og hjelper ikke akkurat på nervene mine at jeg må avgårde alene i morgen.. Det må trossalt 2 til for å kunne bli 3, så jeg er litt skuffet akkurat nå... Men jeg får trøste meg med at nå er vi ihvertfall i gang! Og kanskje det blir vår tur snart:) Så mange følelser som er i sving! Det gikk vel opp for meg i går kveld at jeg skal på KK i morgen.. Så har blitt en del tårer igår og idag for jeg skal ærlig innrømme at jeg er redd! Jeg har 2 tanter(tvillinger) som aldri kunne få barn så jeg tenker jo litt på det.. Men når det er sagt så skal det bli godt å få svar, få vite om vi kan få hjelp:) Det finnes jo så mange muligheter idag:) Det kommer til å bli en spennende tid fremover... Med mange følelser vil jeg tro, men nå er vi ihvertfall i gang!
Storebror07=Lillebror-juli11 Skrevet 31. mai 2010 #2 Skrevet 31. mai 2010 Jeg kan bare si LYKKE TIL! Det må være godt å få noen svar! Igjen lykke til og vi xxx-fingrene!
Golli Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 31. mai 2010 Tusen takk! Føles litt bedre nå når jeg fikk ut litt tanker her inne:) Er litt for flink til å ikke snakke om ting, men humøret er bedre nå og nå ser jeg mer frem til i morgen, selv om jeg kunne ha tenkt meg å hatt min kjære der... Men det skal bli utrolig godt å få noen svar!!
Stjernemagnolia Skrevet 31. mai 2010 #4 Skrevet 31. mai 2010 Gratulerer nå er dere et steg videre mot babyhåpet! Hvordan gikk det på undersøkelsen på Riksen? Skjønner godt du har litt nerver men de er av det gode slaget. Vil ønske dere lykke til. (Hører selv til Riksen men venter i kø ennå) Tenk så fantastiske muligheter det finnes i dag. Dette skal gå bra!
Golli Skrevet 1. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 1. juni 2010 Da var så og si alle testene tatt! Skal ta blodprøver i dag 2-3 i syklusen og dag 21, flaks for meg så er jeg på dag 21 idag:) Så må tilbake senere å ta noen blodprøver til.. Så deilig å endelig være igang! Min kjære møtte meg på sykehuset når han var ferdig på jobb, og det var godt:) Nå får vi smøre oss med tålmodighet i 6 ukers tid før vi får svar på testene... Håper tiden går fort! Synes det ble litt folksomt inne hos legen når de skulle ta GU, legen, en legestudent og en sykesøster sto å fulgte med.. Men det gikk jo greit:) Har det kommet noen nye regler om at det skal være 2 til stede under GU? Mener å huske noe, men usikker.. Men GU gikk greit og legen sa at alt så bra ut, så da var det bare blodprøvene igjen:) Stjernemagnolia: Håper dere får time snart!! Når ble dere henvist? Lykke til til deg også! Håper det blir vår tur snart!!!
Tenker på nr 4 Skrevet 1. juni 2010 #6 Skrevet 1. juni 2010 Håper alt gikk bra i dag og at du snart får noen svar Jeg hadde ikke gått på prev selv på 5 år, men så plutseli en dag var jeg gravid Så lykke til:) Klem
Stjernemagnolia Skrevet 2. juni 2010 #7 Skrevet 2. juni 2010 Takk for lykkeønskningen Golli. Ble henvist til Riksen den 17 mars. Kjedelig å vente men det er ikke mye enn får gjort med det. Skal ta skriftlig kontakt med Riksen 7 juni (14 dg etter blodprøvene) for å få svar på de testene. Er som deg glad for at det skjer noe men begynner å bli litt utålmodig. På hjemmesidene til Riksen står det 20 ukers ventetid på IVF og ICSI (+ 10 ukers teknisk ventetid) som er benandlingen vi trenger for å lage baby. Det er mannen elendige varer som er vårt problem. Vente, vente.... Var det kromosomprøver dere tok siden svaret skulle ta 6 lange uker? Jeg håper også på time snart for vi har ennå ikke fått noen time på Kvinneklinikken. Får vente på tilbakemeldingen neste uke. Kanskje det skjer noe da? Vi får håpe på mange lykkelige forsøk så blir det vår tur snart!
Golli Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 4. juni 2010 Dette er første gangen vi er inne på KK på Rikshospitalet, så de har tatt en skokk med prøver, for å være ærlig så vet jeg ikke hva alt er... Men gubben skal inn å gi sædprøve og jeg skal ta nye blodprøver 2-3 syklusdag så har de alt de trenger, tok visst litt tid med sædanalysen fikk vi høre.. Men har fått time på KK 13 juli, håper på positive svar da:) Jeg har aldri testet positivt på eggløsningstester, har tester i 14 dager i strekk for å være sikker, men aldri utslag, så var litt bekymret for det.. Men den gangen gikk jeg til fastlegen min å tok blodprøvet og alt var i orden da, hadde eggløsning, men greit å ta flere tester så vi kan få noen svar.. Ventetiden er noe dritt! Jeg føler meg veldig heldig som fikk time så raskt! Og det er så deilig å komme igang! Men 6 uker er lenge å vente på svar... Vil vite NÅ!! Hehe;) Håper du får svar fra KK snart du også! Greit å komme igang, for man blir utålmodig etter så mange år uten å lykkes.. Prøver å ikke tenke på det, men det funker dårlig gitt;) Krysser fingerene for at du får time snart!!! Kanskje det blir vår tur i 2011:D
Stjernemagnolia Skrevet 4. juni 2010 #9 Skrevet 4. juni 2010 Kjedelig å vente, vil vite nå og sette igang med en gang. Den stemmer jeg også for. Prøver å ikke tenke på det jeg også men det funker ikke. Det opptar sikkert 80% av hjernemassen min hver eneste dag. Så flott dere skal inn for andre gang den 13 juli. Får håpe dere får noen klare svar da. Hmm, bare tenker litt.. Trodde de hadde ferielukket tre uker på IVF-klinikken i juli måned. Da er det kanskje bare uttak/inntak av egg de ikke driver med da. Ser ut som dere kanskje skal starte opp med forsøk i August Ser du har tatt blodprøver dag 21 og skal ta en på 2-3 syklusdag. Den testen viser om du har normale hormonverdier i menstruasjonssyklusen og viser om du har eggløsning (S-Progesteron stiger til over 15 rundt dag 21 om du har eggløsning). Merkelig du ikke har tatt denne testen før nå for jeg har tatt denne testen to ganger. Blir fint for deg å få svar om du har normal eggløsning. Uansett er det ikke noe problem nå som dere skal ha assistert befruktning for da er det doktorene som hjelper til med babylagingen på klinikken. Er det første gangen han tar en sædanalyse? Får håpe på gode resultater på denne prøven om det er første gang han tar den. Det er fint å få svar på hvorfor ventetiden blir lang for oss som sliter. Etter prøver og undersøkelser har man noe å forholde seg til og man slipper de månedlige skuffelsene gang på gang. Tenk det er ikke lengre tilbake enn 1985 det første prøverørsbarnet kom til verden i Norge. Føler meg ydmyk og heldig som kan benytte meg av legestandens ekspertise for å prøve å få en baby. Satser alt på å lykkes i 2011!
Stjernemagnolia Skrevet 21. juni 2010 #10 Skrevet 21. juni 2010 Heldiggrisen du da Feffe som plutselig var gravid! Tar litt lengre tid med oss tydligvis for mannens sperm er lite samarbeidsvillig og har vært det i lengre tid. Sjekker postkassen hver dag fordi jeg fikk beskjed på mailen om at de hadde registrert forespørselen og skulle sende svar på testene. Kan det ikke skje noe snart? Jeg vilbli satt igang snart, nå aller helst i går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå