Gå til innhold

Noen med råd mot "kribling/mauring" i bein og armer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 34 uker på vei og det er mitt andre svangerskap. Jeg var plaget med "kribling/mauring" på slutten av svangerskapet sist gang også, men det var ikke noe å snakke om i forhold til nå. Denne gangen fekk jeg det ganske tidlig og jeg holder seriøst på å bli smågal av dette. Jeg klarer ikke sitte i ro over tid, og det største problemet er på natta. Jeg tar paracet hver eneste kveld for å få sovet noen timer, men det hjelper ikke gjennom hele natten. Jeg er vanvittig trøtt og sliten og blir tappet av energi pga dette.

Noen som kan hjelpe meg? eller har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Magnesium, evt i kombinasjon med kalsiumtabletter har hjulpet veldig mange med å få bukt med dette problemet. Det er vel verdt et forsøk i hvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

akupunktur hjalp meg forrige gang,men det hjelper ikke alle ble jeg sagt.,likevell-verdt åprøve,synnes jeg!forrige gang var jeg helt rastløss pga dette,og det begynner litt nå og,men ikke så ille enda.tenkte å vente litt og ta det samtidig med modnings akupunktur.lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei. Jeg sliter med det samme som deg men jeg er ikke gravid. Jeg hadde det slikt i mange år. For 4 år siden fikk jeg diagnosen fibromyalgi. Jeg sliter i tilegg med sinnsyke smerter i hele kroppen fra topp til tå. Har store merkbare forandringer under værforandringer og ingenting hjelper på smærtene. Jeg tar smertestillende daglig men det tar liksom bare toppene på smærtene. En varm dursj kan hjelpe i det jeg dursjer, men er raskt tilbake når dursjen blir slått av. Hovner også opp i føtter og armer. Sessiellt fingrene. Har store problemer med grep, og foreksempel å vri opp kopptuen. Håper for din del at du ikke holder på å få det samme som jeg. Dette unner jeg ikke min værste fiende en gang. ( om jeg skulle ha hatt en. hehe)

 

Ønsker deg masse lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg kjenner meg så igjen i innlegget ditt og begynte selv å bli veldig desperat...

Jeg bruker nå magnesium, kalsium og D-vitamin.

D-vitamin er med på å hjelpe kroppen med å ta opp magnesium og kalsium og dette fungerer ganske bra... jeg er ikke helt kvitt det, men er mye mye bedre enn jeg var,

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Jeg hadde masse kribling i beina. Fikk høre at en ull tråd rund anklene og hånd leddene skulle hjelpe. Prøvde dette og det hjalp første natta. Så nå går jeg rundt med de trådene hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...