Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg sikter til dere som gir mme og grøt, og har baby på 4-5 måneder... hvordan ser dagen deres ut med måltider og klokkeslett?

alt har gått som det suser her:

ca. 07.00 flaske

ca. 10.00 flaske

ca. 13.00 flaske

ca. 16.00 grøt

ca. 19.00 flaske

men så har jenten min begynt å tulle seg litt nå de siste dagene da... vill protest mot grøten og ofte vill protest mot siste flasken for kvelden... særlig grøtmåltidet er en kamp. far jobber på båt og reiste ut i går kveld, da var det virkelig en kamp for å klare å få i grøt helt alene...

kan det være tenner??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dessverre gi deg noen gode råd da jeg har noe av det samme problemet selv.

Jeg har en på 6 mnd som nå får grøt til frokost og kvelds. Problemet er at etter at vi har begynt med det har han totalt mistet interessen for melk (han får mme). Han drikker bare små porsjoner i løpet av dagen og jeg begynner å bli litt frustrert og bekymret.

Så derfor lurer jeg på å introdusere annen mat, men det er vel fremdeles viktig med melk når de er så små.

Så håper noen kan gi noen tips.

Skrevet

hun er ikke trøtt da når du gir grøt?hva med å gi grøt en annen tid på dagen, feks på morgenen?bare for å ha prøvd det liksom...

min 5 mnd protesterer vilt om han er litt trøtt,da er det ikke sjans i havet å få i han noe fast føde!:)

eller prøve å tilsette til fruktmos?det funker osm fjell her!eller annen type grøt?

Skrevet

takk for svar!!

jo når jeg tenker meg om så kan det godt være at hun har vært trøtt de siste dagene... vi har ikke klart å få til gode soverutiner på dagen, det går veldig mye opp og ned med hvor mye og når hun sover. men når hun får melk i 10 tiden og i 13 tiden pleier hun å være ganske så opplagt, så det skal jeg jammen meg prøve i morgen. liker helst å gi grøten i 16 tiden, så kanskje jeg og skal prøve å få til en skikkelig god blund rett før det... takk for tips:)

har prøvd ris, mais og havre, før hun begynte å tulle seg slukte hun alle sammen... har prøvd fruktmos i går og i dag, uten noen virkning!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...