Gjest Skrevet 31. mai 2010 #1 Skrevet 31. mai 2010 Jeg er nå 7+3 (pluss noen dager til?) på vei og plutselig kommer samboeren min å forteller at han ikke vil ha barn! Dette er fjerde gangen jeg er gravid, har hatt en SA en provosert abort og sist hadde jeg en MA. Det skal sies at første gang jeg var gravid, så ønsket han å beholde, andre gang tvingte han meg til å ta abort og tredje gang ville han beholde. Denne gangen har han fra dag en gitt uttrykk for at han vil ha barn og nå er han endelig klar. Helt til i dag. Plutselig kom han hjem fra jobb og fortalte, helt uten forvarsel, at jeg måtte ta abort igjen, fordi han ikke var klar! Vi har i nesten tre år nå ikke brukt prevensjon og hatt holdningen "skjer det, så skjer det!" Derfor er det så ufattelig vanskelig å forstå hvorfor han ikke tar ansvar. Han kan jo ikke være så naiv å tro at man kan ha sex uten prevensjon over så lang tid uten resultater. Og hvorfor har han ikke sagt noe tidligere? Jeg kjenner jeg blir sint, skuffet og veldig fortvilet. Jeg trodde vi var to om dette. Han syns visstnok vi er for unge, og ja, vi er 20 og 23 år. Men begge har fast jobb og vi har kjøpt leilighet osv osv. Vi er med andre ord veldig modne av oss. Det jeg trenger hjelp til er å finne ut hva som skal skje nå? Jeg vil ikke ta abort, men jeg vil heller ikke miste kjæresten min.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #2 Skrevet 1. juni 2010 da er vi like langt på vei, og nesten i samme situasjon.. ...Har ingen råd, men øsnker deg mase lykek til.. Vi har en tøff tid foran oss..
ungmor_89 Skrevet 18. juli 2010 #3 Skrevet 18. juli 2010 Jeg er like gammel som deg og kjæresten min like gammel som din.. Min var også veldig opp og ned i begynnelsen,men bestemte seg for å beholde for han forsto vell at d ville gjøre mer vondt å ta d bort.. Men det er en skremmende tanke for di når di plutselig står der. akkorat som for deg også,men de føler ikke sånn på det som vi jenter gjør.. kan ikke sammenlignes.. de bærer ikke på noe og kjenner ikke kvalme eller ømme bryster og vet at d skjer ting.. men du må tenkte på DEG selv og kun deg!! alt ordner seg for snille jenter )
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #4 Skrevet 18. juli 2010 Enig med henne over her! Tenk på deg! Gi barnet ditt en sjanse, IKKE gi kjæresten din en ny sjanse.. Abort er ikke prevensjon. Han kan ikke vippe frem og tilbake. Nå må du faktisk bare ta styringen og si at nok er nok. Han visste dette når dere valgte å ikke ha prevensjon.. Barnet ditt bør settes i hovedfokus, siden dette tross alt er fjerde gangen.. Nok er nok, i mine øyne.. Høres ut som om kjæresten din trenger å vokse opp, ikke bare rømme fra ansvaret med en "lett løsning" Beklager hvis jeg virker krass, men man leker ikke med liv. " Ja, la oss få barn"............" gravid ? Nei det passer dårlig.. ta det bort"... Be ham slutte å leke med livet..
monson Skrevet 17. august 2010 #5 Skrevet 17. august 2010 Har mere eller mindre vært i samme sitv som deg. Bortsett fra at jeg var i den tiden, 22 og kjæresten min 36. Jeg sluttet på p-piller på grunn av at jeg skulle ta en opprasjon. Og jeg fortalte han at jeg er veldig fruktbar. Så vi burde vel droppe å ha sex en stud sa jeg. (Siden jeg hadde 2 aborter tidligere. ) Men, med engang jeg sa det, så ville han ha sex med meg. Og jeg spurte om han var sikker på dette. Og ja det var han.. (sa han no værtfal.) Da den dagen, kom og jeg sa jeg var gravid, og jeg var glad og lykkelig. Kom han hjem med en flaske vin. Og sjenket oppi ett glas til meg å ett glass til han. Også sa jeg: Hmm jeg kan da ikke drikke vin.. :S Ja jo litt kan du da drikke.. Nei det kan jeg ikke! Også begynte jeg de to tre dagene etter å prate om navn osv.. Også sa han bare, det at nei jeg fikk ta abort å det funket ikke osv.. Og jeg ble selfølgelig, helt forvirret, og skjønte ingenting.. Såret å skuffet.. Viste ikke hva jeg skull, gjøre, men endte opp med å ta abort tilslutt.. Men for min del så var det ingen vei tilbake etter det. Jeg ble fulstendig deprimert. Og fikset ikke å se på han eller noe. Vi bodde sammen i ca 1år til, men han sov vel på sofan i ca ett halvt år. Så det ble ikke mye kjærlighet etter det. Jeg tror det at, når de vet at du har tatt abort tidligere, så er det så mye "enklere" å ta abort.. Teite folk assa! (men jeg kan si at jeg er glad i dag for at jeg ikke fikk barn med han.) Men det tok hardt på meg iallefall! Ingen flere aborter her i gården.. Og det sier jeg klart i fra om til folk jeg er i ett forhold til eller elskere.. Slik at de vet det!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #6 Skrevet 17. august 2010 Han har mange måneder på å BLI klar! Gjør det _veldig_ tydelig for han at du ikke ønsker abort, og at du heller ikke kommer til å ta abort. Vær positiv på at dette skal dere klare. Ring Amathea og be om å få snakke med dem - spør om han trenger en samtale alene med dem - for å rydde i tankene sine omkring dette. Det er rett og slett for sent å ombestemme seg for han!
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 27. september 2010 #7 Skrevet 27. september 2010 Hvordan endte dette her, tro ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå