Gå til innhold

i dag skjedde det utenkelige..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 7+3 (pluss noen dager til?) på vei og plutselig kommer samboeren min å forteller at han ikke vil ha barn!

Dette er fjerde gangen jeg er gravid, har hatt en SA en provosert abort og sist hadde jeg en MA. Det skal sies at første gang jeg var gravid, så ønsket han å beholde, andre gang tvingte han meg til å ta abort og tredje gang ville han beholde.

Denne gangen har han fra dag en gitt uttrykk for at han vil ha barn og nå er han endelig klar. Helt til i dag. Plutselig kom han hjem fra jobb og fortalte, helt uten forvarsel, at jeg måtte ta abort igjen, fordi han ikke var klar!

Vi har i nesten tre år nå ikke brukt prevensjon og hatt holdningen "skjer det, så skjer det!" Derfor er det så ufattelig vanskelig å forstå hvorfor han ikke tar ansvar. Han kan jo ikke være så naiv å tro at man kan ha sex uten prevensjon over så lang tid uten resultater. Og hvorfor har han ikke sagt noe tidligere?

Jeg kjenner jeg blir sint, skuffet og veldig fortvilet. Jeg trodde vi var to om dette.

Han syns visstnok vi er for unge, og ja, vi er 20 og 23 år. Men begge har fast jobb og vi har kjøpt leilighet osv osv. Vi er med andre ord veldig modne av oss.

Det jeg trenger hjelp til er å finne ut hva som skal skje nå? Jeg vil ikke ta abort, men jeg vil heller ikke miste kjæresten min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du ha en sånn kjæreste? Jaja. Jeg hadde kanskje ikke tatt sjansen på abort jeg. Ikke etter en MA og en SA.. Hva hvis du tar abort igjen og du i verste fall aldri kan få barn?

Hva er grunnen til at han ikke vil ha barn? Annet enn at dere er unge. Det er ikke uvanlig at fedre og mødre har slike tanker når man er blitt gravide. For å bruke meg som eksempel så brukte jeg mange uker på å få denne gravid - lykke følelsen. Her har far vært klar hele veien noe som gjorde det veldig vanskelig for meg når jeg ikke delte dette. Nå er jeg i uke 16 og lykkefølelsen er i full anmars :)

Jeg tror ikke løsningen er å ta abort hver gang man får tvil for tvil er helt normalt. Og har man sex uten prevensjon, ja da må man egentlig ta konsekvensene av dette.

Ingen dere kan snakke med om dette? En terapeut eller noen fra amathea som kan hjelpe dere med å sortere litt følelser?

Skrevet

Jeg synes også det er urovekkende at du skriver at han tvingte deg til å ta en abort. Ingen har på noen måte rett å tvinge deg til dette. Han har rett til å si sin mening om saken,ja,mewn det er til syvende og sist ditt valg. Og som hun sier over her,tenk om du ikke kan bli gravid igjen?? Vil du klare tilgi han? Og den psykiske knekken med å ende i abort gang på gang på gang...

Jeg synes han virker veldig umoden, uansett om dere har kjøpt leilghet osv. Han kan ikke si ene øyeblikket at han vil,og så ombestemme seg og mene at du skal ta abort.

Er du med på leken får du tåle steken som det heter.... og i verste fall...vil du leve med en gutt( ja,jeg sier gutt,for han er ikke mye mann når han ikke står for handlingene sine) som har sånn makt over deg?? at du skal snurre rundt hans pipe? Når han sier hopp,så hopper du...

tenk på deg selv! Og du klarer deg uten han også,det er bare hva du bestemmer deg for som gjelder. Det er din kropp!

Skrevet

Jeg blir ganske sjokkert når jeg leser innlegget ditt, over måten han gjør dette på. Det er jo ikke bare så "enkelt" å si at man ønsker seg barn i det ene øyeblikket, for etterpå å si at det ikke passer likevel - du har tross alt vært gjennom endel aborter allerede. Dette er ikke heldig for kroppen din, og som de andre sier, kan du få problemer med å bli gravid senere i livet nettopp pga. dette.

For meg virker det som du syns dette var koselig, og gledet deg, men setter hele livet ditt på vent for å adlyde samboeren din og i mine øyne er det en uheldig utvikling i forhold til hvor stor makt samboeren din er. Han er ikke gamle gutten, før han begynner med en veldig dominant holdning der alt tydeligvis skal foregå på hans premisser.

Dersom han ikke var klar for å få barn, burde han ha brukt prevensjon, eller sagt i fra til deg om at det ikke var et ønskelig tidspunkt å få barn på. Man må tross alt være to for å bli gravid, og du er ikke blitt gravid alene. Dette kan jo heller ikke komme som et sjokk på han, da du tross alt har blitt gravid fire ganger før!

Jeg syns du bør konfrontere han på en rolig måte, og si at du ikke ønsker å ta en abort nok engang. Det er hardt psykisk, og kan neppe være bra på noen måte. Om han ikke er moden nok til å ta ansvar for sine handlinger, er han vel neppe noe å samle på heller, dessverre,

Skrevet

Dette er et forumtroll.

Jeg har lest samme innlegg på 2 andre forum, og det er ikke samme person som HI. Så dette er bare tull og tøys og dere lar dere lure.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...