1baby,og 1 spire Skrevet 31. mai 2010 #1 Skrevet 31. mai 2010 Er det flere som har en slik brennende / sviende smerte neders til sidene i magen. Helt i trusekanten på en måte? Er nå 14 dager siden jeg ente med haste snitt, og begynner å lure på hvorfor den type ubehag kom for ca 1 uke siden. Har også den siste uken hatt det litt anderledes når jeg har godt på do, i førsten var den helt vanlig. Og vil man kunne bli kvitt det lille henge man får forde dem har strammet til i snittet? det som blir over snittet eller er det noe man må regne med blir der? Hvar masse på engang detta, men håper noen kan svare.
Gjest Kira06 Skrevet 31. mai 2010 #2 Skrevet 31. mai 2010 Ettersom det snart er 9 mnd siden mitt ks, så må jeg innrømme at jeg husker litt dårlig:) Men husker at jeg i noen uker hadde en litt brennende smerte slik du beskriver. I tillegg har jeg fortsatt noen ganger en følelse av at noen står og "drar" i såret, selv etter så lang tid. Vet at det varierer veldig fra person til person om hvor mye/lite plager man har etterpå, og at hos noen varer disse plagene ganske lenge. Og dessverre, jeg har fortsatt litt mage (nesten som en liten pølse!) over snittet. Nå skal det sises at jeg ikke har trent en eneste gang etter fødselen... eller før for den sagt skyld:)
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 31. mai 2010 #3 Skrevet 31. mai 2010 kanskje du har fått urinveisinfeksjon? kan ikke huske jeg hadde noen brennende smerte som du beskriver, selv om det jo selvsagt var ømt i starten... etter at vekta har gått nedover har ikke jeg noe heng...men mitt snitt er veldig langt ned, og den vakre valken jeg har igjen på magen er litt lengre opp( men jobber med å bli kvitt den;-) er veldig individuellt dette, vil jeg tro..jeg hadde planlagt snitt, og da er det jo ikke noe stress, så mitt arr er veldig pent.
Hermanus Skrevet 31. mai 2010 #4 Skrevet 31. mai 2010 Jeg hadde planlagt keisersnitt for snart 6 mnd siden. Det er fremdeles litt heng over arret og jeg tror nok det kommer til å være der. Det varierer fra person, jeg kjenner folk som har heng og ikke. Er tråden strammet mye blir det nok litt heng. Men, det kommer vel litt an på vekt og magemuskler også. Kommer svien/smerten når du bruker magemusklene? Eller kanskje du har brukt dem mye/vært i aktivitet og at du (musklene) rett og slett blir sliten? Etter 14 dg hadde jeg ennå en del smerter når jeg brukte magemusklene, og endret seg ettersom tiden gikk.
1baby,og 1 spire Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 31. mai 2010 Tusen takk for alle svar. Trur ikke det er magemusklene jge har brukt for er liksom så langt ned og ut på sidene, den brenninga /sviinga er. ser jeg bare må smøre meg med tålmodighet utfra det dere har svart. så får gi det tid.
verve Skrevet 31. mai 2010 #6 Skrevet 31. mai 2010 Hei, jeg hadde ks for snart 4 mnd siden og husker godt at jeg hadde vondt lenge. Husk at du har et sår innenfor det man ser også- det er lengre ut mot sidene og ikke rett under det utenpå. Kjente smerter da dette såret grodde i over en mnd jeg. Hengemagen over har gått sakte men sikkert til, men helt bra er det enda ikke nei. Har måttet venne meg til at trusa ruller seg nedi der.. Men det er jo veldig forskjell på hvor stramt der er da. Det blir sikkert bedre skal du se:)
verve Skrevet 31. mai 2010 #7 Skrevet 31. mai 2010 og forresten, ang dobesøk. husk at selv om man har tatt ks så har man jo en renselse på gang. Det er jo sår der morkaka var hos oss også, som kroppen jobber med å reparere.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 1. juni 2010 #8 Skrevet 1. juni 2010 Det endte med hastesnitt her og, for 8 uker siden,. Jeg har fortsatt litt sviende smerter/stikking på siden av såret/magen. Vet ikke om det er vanlig,men har prøvd å forklare legen det og hun sier bare at alt er som det skal. Så da satser jeg på det:)
Ccathrine Skrevet 2. juni 2010 #9 Skrevet 2. juni 2010 Jeg hadde haste keisersnitt for 3,5uke siden. Jeg ble ikke syd sammen men de brukte agraffer (stifter). Arre mitt synest nesten ikke idag men er litt hardt. Denne "pølsen" nederst på magen følest veldig sår hvis jeg tar på den, og det virker som huden sover når jeg tar på. Av å til stikker det og klør inni magen, river og sliter også, akkuratt som om et sår gror. Husk man også bruker magemuskler når man går. Jeg var ute å gikk tur i 50min med vognen her en dag, jeg hadde vondt i magen flere dager etter på og har det fortsatt.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 2. juni 2010 #10 Skrevet 2. juni 2010 Ccathrine: Vær forsiktig! Pass på å ikke bruke musklene for mye! Jeg har heldigvis ikke vondt lenger(svir og brenner litt i sårkantene innimellom).. Men har i de siste dagene fått puss ut fra kanten på arret. Og det har blitt litt rødt. Skal se ann til i morgen kveld, hvis ikke får jeg ringe legen på fredag. De stiftet sammen meg oxo:) Ingen sting:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå