Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Titter en tur innom fra 1. trimester.

Skal innrede hjemmet som er pusset opp, og vurderer å sette inn skyvedørsgarderobe av herdet glass fra IKEA på barnerommet og gang, samt vanlig glasskap på stue.

Er det utrygt å ha skap av herdet glass på et barnerom og gang med tanke på at det har vært tilfeller der bord, dusjer o.l. av herdet glass har "eksplodert"? Hva med glasskap på stua, er det OK? Det er vel faktisk bedre at herdet glass knuses enn vanlig glass, siden førstnevnte ikke har harde, tunge og spisse biter, men til gjengjeld så skal det mer til for at det knuses.

Skrevet

Hei.

Er generelt skeptisk til glass og barn, tenkt om de skulle snuple og gå med hodet først igjennom.. Da jeg var 6-7 år var det akkurat det som skjedde i nabolaget vårt. Da var det ei stuedør med glass i som en gutt på 11 år gikk gjennom ved et uhell. Han fikk skåret over hovedpulsåra i halsen og døde. Etter det har jeg tenkt meg nøye om. De skapdørene som er i glass kan du få laminert med gjennomsiktig plastfolie som gjør at når det blir knust, men går ikke i oppløsning. Absolutt å anbefale! Folie får du tak i hos glassmestere eller reklamefirma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...