Gå til innhold

Råd mot soleksem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe som virkelig funker?

Takk for svar! =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei,

jeg har vært plaget med dette i mange mange år.. og det eneste som funker 100% er desverre å holde seg unna sola.. men det er jo ikke alltid verken gøy eller mulig..

det funker som regel for meg å venne huden gradvis til sola om våren/sommeren.. ikke sett deg ut i stekende sol i maaange timer med en gang. Og bruk en god solkrem, med forholdsvis høy faktor (kan heller gå ned på faktoren og øke antall timer i solen etterhvert).

Det funker også å smøre med aloe vera gele etter en dag i sola.. kjøler ned huden og tilfører masse fuktighet.

Har også hatt ganske god effekt av betakaroten tilskudd - fås kjøpt på helsekost.

Hvis det likevel blir så ille at det er masse eksem og det klør og er ubehagelig så får du kjøpt kortisonsalve på apoteket reseptfritt.

Min erfaring er i hvert fall at det er verst på våren/tidlig sommer - og at det aller aller beste er å gradvis venne huden til sol!

Ikke alltid like gøy (særlig når man er veldig vinterblek og har veldig lyst til å få litt farge..), men hvis man ikke kan "lide av" noe verre enn litt soleksem så skal man kanskje ikke klage tenker jeg.. :)

Det er jo uansett fornuftig å være litt forsiktig i sola.. både med tanke på kreft, rynker osv..

Håper dette hjelp litt!!

Skrevet

Du får resept på en slik guffe med legen som du kan smøre på. Det har jeg brukt å få, husker ikke hva det heter, men det funker i allefall. Ellers så er rådet som over, å være forsiktig i sola, dekke til de deler av kroppen du får eksem på. Jeg bruker å få mindre ekstem etterhvert gjennom sommeren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...