Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte gir dere mat til deres baby om natten/ etter at babyen er lagt for natten?

Jeg ammer 4 eller 5 ganger og synes det er ofte...

Hun er 7 uker

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å legge meg i 11-12-tiden, gir mat før jeg legger meg. Deretter setter jeg klokka på ringing hver 3. time, men blir som oftest vekka av bebis som vil ha mat annenhver time. Noen ganger oftere, noen ganger kan det også gå tre timer. Bebis er skikkelig b-menneske akkurat nå, så det tar en stund før han faller til ro på kvelden, men han er bare to uker enda. På kvelden kan det hende at han vil ha mat igjen etter veldig kort tid, sovner vanligvis ikke ordentlig før 1tiden.. Derfor sover vi også lenge på morgenen, kanskje til 10-11. Blir vel til at jeg mater 3-5 ganger i løpet av natta tror jeg.

Gjest Sharazi
Skrevet

Gutten vår er 2,5 uke. Jeg ammer hver andre time om natta... Han er helt selvregulert og jeg er trøtt.. :)

Skrevet

Jeg synes det høres ofte ut å amme 4-5 ganger i løpet av natten når datteren din er så stor som 7 uker (hvis du mener så mange måltider etter at dere har lagt dere og før dere står opp igjen). Datteren min krevde også veldig hyppige nattmåltider i en periode, og da begynte vi å gi henne en flaske med MME før leggetid (jeg vet, veldig politisk ukorrekt), og da ble natten mye bedre for oss alle. Veldig mange mødre har lite melk om kvelden/tidlig på natten fordi kroppene våre er slitne etter en lang dag, og da kan det jo være greit å hjelpe naturen litt. Men selv med en flaske tillegg i 23-tiden må jeg mate henne ca kl. 03, 06 og 08, så nattevåken opphørte ikke akkurat av flaskehjelpen, dessverre...

• 5 måneder senere...
Skrevet

Hun er 8 uker, hun får mat rundt kl23 og da legger vi oss etterpå.

Da sover hun som regel til 6-8tiden uten mat. Av og til vil hun ha mat en gang på natten, men da sover hun til 8-9.30 tiden etter det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...