mamma til tre nydelige jenter Skrevet 31. mai 2010 #1 Skrevet 31. mai 2010 Jenta mi på 4 mnd har nå selfølgelig fått vannkopper "hurra" å det KLØØØR! ingenting hjelper, har prøvd eurax xylocain å hvitvask. noen her med erfaringer? legen min var ikke å få tak i før i mårra hele kroppen hennes er dekket å det plager henne ekstremt.
1baby,og 1 spire Skrevet 31. mai 2010 #2 Skrevet 31. mai 2010 Prøv å ringe legevakta der dere bor ,og hør om dem har noen forslag.Vet bare at jeg selv ble smurt inn med hvitvask som barnselv når jeg hadde det. men som du sier det klødde for det. Masse lykke til og god bedring til vesle jenta
Kgw og Lillebror Skrevet 31. mai 2010 #3 Skrevet 31. mai 2010 Hei, gutten min fikk vannkopper da han var 11 uker, lille gutten var dekket av kopper, over hele kroppen. Han var også plaget, spesielt da de sprakk. Var hos legen, men som hun sa, er det ikke noe å gjøre annet enn å vente på at det går over. Det som hjalp litt her på kløe og ubehag var å få bade, vi gå han flere bad om dagen, det lindret kløen. I tillegg tok vi på hvitvask noen steder, men han hadde så mange kopper at vi måtte ha dekket hele gutten i det. Og, det er jo litt sprit i det tror jeg, så svir veldig om koppene er sprukket. Det varte nesten 2 uker fra første kopp kom, til de var uttørket. Han har enda noen arr, men de blekner stadig. Så får du følge med almentilstanden hans, og at han får i seg nok væske, det er det viktigste for de små. Nå i ettertid er jeg glad han er ferdig med det selv om det var ille når det sto på. God bedring;)
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 31. mai 2010 #4 Skrevet 31. mai 2010 gutten min hadde det når han var 3.5 mnd, og det hjalp litt med paracet...men det har du kanskje prøvd? leste det på nettet et sted, hadde ikke falt meg inn at det hjalp.men de har gjerne vondt i kroppen også. lykke til...føler med deg, men er nå veldig glad for at begge mine er ferdige med vannkoppene;-)
lykkelig-mamma:-) Skrevet 31. mai 2010 #5 Skrevet 31. mai 2010 Når førstemann fikk vannkopper rundt 10mnd alder fikk vi anbefalt en form for reisesyketab som fåes kjøpt på apoteket...hjelper mot kløe..men blir også veldig trøtt av dem...hjalp veldig på gutten vår..husker ikke hva di heter, men hør på apoteket eller ring legevakta..som sikkert vet hva d er snakk om..lykke til og go bedring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå