Gå til innhold

Dere som prøvde lenge å bli gravide...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva sa dere når folk kommenterte at dere ikke hadde barn?

"er det ikke på tide å få barn?" og lignende... Jeg og samboeren prøvde i over 4 år før vi klarte det. I mellomtiden poppet folk ut unger, og da dukket det så klart opp spørsmål om hvorfor ikke vi hadde barn. Det letteste da følte jeg var å gi inntrykk av at jeg ikke ville ha, selv om jeg brant etter å fortelle om hva vi slet med...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at dere ikke akkurat ville fortelle at dere lå med hverandre hver eneste dag for å prøve å få det til ... Folk danner seg lett så rare bilder i hodene sine når de tenker på sånne ting.

Skrevet

Jeg ble gravid på første forsøk, jeg!

Skrevet

Og jeg ble gravid etter først å ha blitt sterilisert.

Skrevet

Jeg ble gravid uten å ha pult

mvh. Maria

Skrevet

Jeg lå med fire menn på én kveld og fikk tvillinger (heldigvis ikke firlinger, som man kanskje skulle tro).

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt problemet. Hvis man ikke blir gravid, kan man ikke da bare forsøke å pule med noen av naboene i tillegg?

Skrevet

Tusen takk for fine svar... Voksne damer dere eller???

Skrevet

Herregud da mennesker !! Er det ikke noen av dere som er i stand til å være hyggelige og komme med noen intelligente og saklige svar ??

Tror det er på tide å fjerne anonymknappen, kan hende folk kunne oppført seg litt da..???..

Blir nye lavmål hver eneste dag her inne...

Skrevet

Jeg har med årene lært meg til å ikke mase på vennene mine som har hatt samboer lenge men ikke fått barn, men ofte så blir man litt ivrig og spør... Jeg gikk veldig åpent ut med at vi skulle prøve å få barn ( nå klaffet det veldig fort da) for å rett å slett ikke måtte skjule eventuelt at det ikke funket sånn helt uten videre.

Til dere som ikke kan ta barnløshet seriøst så sliter faktisk 1 av 3 par med å få barn....

Skrevet

vi prøvde i flere år, og var opne om det. fått to barn ved hjelp av prøverør .yngstemann 3 år, og jeg har plutselig blitt gravid, halvvegs nå. det var en overraskelse gitt...ikke brukt noe prevansjon siden vi startet å prøve for maaangen år siden.. slikt jeg leste om og ikke trødde på før. men det kan skje tydeligvis

Skrevet

Jeg hadde forskjellige svar som jeg brukte etter dagsformen:

"Hvorfor lurer du på det?"

"Vi kan ikke få barn"

"Nei"

"Tenker på det"

"Må bli ferdig med skolen først"

Jeg var også veldig nøye med å tenke på at dette er et helt normalt spørsmål å stille folk. Jeg forventer ikke at fertile skal tenke at det er en viss prosent av folk som ikke kan få barn, eller trenger hjelp for å få barn. Hvis jeg nå skal spørre noen om noe slikt, sierjeg aldri ting som "klokkene tikker, nå må dere hive dere rundt" (som jeg faktisk har fått høre selv). Jeg spør om de har planer/ønske om å få barn/evt fler osv. Men settingen for å spørre må jo stemme, jeg spør ikke hvem som helst, hvor som helst.

Vi brukte nesten 4 år.

Skrevet

Skjønar at det kan vere på sin plass med litt moderering her inne, etter så mange useriøse svar.

Eg synes det er ein uting å drive å spørje folk om dei ikkje skal få barn snart. Litt betre som ei annonym seier at ein spør om ein kan tenkje seg å få barn etter kvart. Me prøvde i to år, og mista nokon gonger før det sat. Av og til klarte eg å ta spørsmåla med godt humør, og svara feks " det kan godt hende det kjem barn etter kvart" el. Men av og til vart det sårt, og eg syntes på ein måte det var greit å formidle det og, så det hendte eit par gonger at eg svara at "barn kjem ikkje alltid på bestilling"

Skrevet

Hvordan jeg svarte kom ann på dagsformen, og hvor godt jeg kjente vedkommende.

Er mange som sliter, syns fler over her kan prøve å bruke hodet litt før de svarer.

Det tok oss 12 år å få barn, og det var uten ivf.

Skrevet

Vi har prøvd å få barn i 4,5 år. Skal snart i gang med runde 2 med prøverør. Jeg spør ALDRI andre om de ikke skal ha barn snart. Vet hvor sårt det er å bli "mast på" om dette selv.

Når spørsmål om barn kommer, prater jeg det bort. Den som spør får ikke noe ordentlig svar. Jeg synes også dette er et veldig privat spørsmål, som ingen andre har noe med. Om man ikke vil ha, kan få, eller rett og slett vil vente, er bare mellom de 2 det gjelder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...