Gjest sug lut Skrevet 31. mai 2010 #1 Skrevet 31. mai 2010 1 pyntekosmos (de 23 andre driter i alt) Peon (førstegangsknopp, planta i fjor) Akeleier (ditto, og mange knopper, vet ikke engang fargen på dem) Sjasmin (nyplantingen, ikke den fra i fjor) Jordbær Tagetes (mengdevis) Ikke-dronning Ingrid overvintra pelargonium er i ferd med å springe ut Solbær Sibirvalmuer runde 2
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 31. mai 2010 #2 Skrevet 31. mai 2010 kan man ta med frukt og bær? for i tilfellet så har jeg også en liste, og den er ganske lang
Gjest Toxic Skrevet 31. mai 2010 #3 Skrevet 31. mai 2010 På baksiden av huset: ca en million løvetann. På forsiden: ikke knopper, akkurat, men den nysådde gressplenen har et svakt skjær av lysegrønt. Jeg har ikke plantet noe enda pga nattemperaturen (som faktisk har vært høyere i år enn normalt), men nå snart skal krukkene mine fylles til randen. Kan noen anbefale en skikkelig vakker rosebusk som tåler mye sol (skal plantes i bakken, ikke i krukke)?
Gjest sug lut Skrevet 31. mai 2010 #4 Skrevet 31. mai 2010 Claire Renaissance. Den vakreste i verden. http://i243.photobucket.com/albums/ff10/jsaurbaugh/Claire-Renissance.jpg Evt New Dawn, eller Hurdalsrose. Men jeg kjenner ikke herdigheten.
prekæs Skrevet 31. mai 2010 #6 Skrevet 31. mai 2010 Hansaroser. Mine har klart kulden i vinter. Har Hurdalsroser som tåler alt og er svært gamle. Ellers er westeland nydelig og har god lukt. Kjøp buskroser. De blir størst og trenger som regel ikke så dyp jord.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 31. mai 2010 #7 Skrevet 31. mai 2010 oki, da setter jeg i ganng med det jeg kommer på. - jordbær - markjordbør - 5 stykk epletrær - 2 stykk plomme tre (har et til men det ser ut til å ha tatt selvmord) - 1 kirsebær tre - 1 morell - 2 pære - vill blåbær står i full bomst hos meg. brinbær ser ikke ut til å blomstre. blomstrer de? heller ikke stikkelsbær.
Gjest Toxic Skrevet 1. juni 2010 #8 Skrevet 1. juni 2010 Åhhh, vakkert! Takk, begge to Etter mye googling tror jeg valget faller på luts marsipanrose. Absolutt nydelig, og jeg har stor tro på at selv jeg skal klare å få den fint til. Ellers burde jeg være glad for at jeg ikke har startet plantingen enda, for her kommer snø og hagl ramlende fra oven. Jippi.
Gjest sug lut Skrevet 1. juni 2010 #9 Skrevet 1. juni 2010 Marsipanrose er dekkende, ja. Den er så vakker at når den først blomstrer kan man bare sitte og stirre - og så dufter den fantastisk. Jeg skar den ned litt for mye i fjor så det tar tid å få den opp igjen, det er kanskje noe å tenke på. Snø og hagl ennå... du har min dypeste medfølelse, og jeg føler en viss søring-skam over all min snøklaging for noen få uker siden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå