Gå til innhold

Jøss. Ang. kalorier.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjekket den "så mange kalorier trenger du" på klikk, det var interessant. Ikke rart jeg gikk ned i vekt da jeg kuttet godteri og grovt regnet kaloriinntaket til mellom 1500-1800 kcal pr dag:)

Og det var helt uten trening!

Nå som jeg trener litt og er litt mer i aktivitet kan jeg spise mellom 2000 og 2500 kcal daglig uten å gå opp i vekt.

Jeg er ikke fanatisk på noen som helst måte, men det er ganske interessant å lære ca hvor mye kalorier forskjellige matvarer har og hvor lite som skal til for å justere inntaket.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regnet du ut BEE og PAL faktoren?

Min BEE-faktor var på 1480 kcal, og PAL var ca på 2660 kcal, det var utenom treninga, så jeg spiser mye (og det visste jeg egentlig.)

Skrevet

Ja, gjorde det. Men aktivitetsnivået er jo ganske forskjellig fra dag til dag, jeg gikk ut i fra noe midt i mellom, ved sengeliggende trenger jeg visst max 1740 kcal pr dag:)

Skrevet

Det var ikke det som var hvilestoffskiftet da, som du skulle gange med 1.1?

Skrevet

Jeg har meldt meg inn i vektklubb.no, og skal ha et kaloriinntak på 1300 for å gå ned.

Jeg har aldri hatt peiling på hvilke varer som inneholder mye eller lite kalorier. Heller ikke hva som inneholder mest karbohydrater, proteiner eller fett. Så det har virkelig vært en tankevekker :)

Så i tillegg til å gå ned i vekt så lærer jeg mye om hva som er bra for meg :)

Skrevet

Men oi, det hørtes utrolig lite ut!

Jeg ble bare så overrasket over hvor mange kalorier jeg faktisk _kan_ putte i meg. Litt betryggende, for jeg vil heller ned et par kg enn å gå opp igjen de jeg hadde:)

Lykke til med å gå ned i vekt!

Skrevet

Hvis jeg har regnet riktig er hvilestoffskiftet mitt ca 1160 kcal. Jammen ikke rart at mannen min sier jeg legger på meg bare av å se på maten!

Skrevet

Måtte regne en gang til, og heldigvis tok jeg feil første gang. Det rette hvilstoffskiftet mitt er 1342 kcal. Syns foresten det er knuslete lite det også. Ikke mye rom for utskeielser i matveien.

Skrevet

Jeg vet ikke hva som er vanlig, gjør bare som jeg får beskjed om av programmet :)

Men nå er jeg ikke overvektig. Jeg fikk beskjed av programmet at det er ingenting medisinsk som tilsier at jeg trenger å gå ned i vekt, men jeg ligger i øverste siktet "normal" på BMI skalaen, og har 5 kg jeg vil ned.

Kansje det kan ha noe med det å gjøre? Ikke vet jeg :)

Lurer på hvor mange kalorier jeg kan spise når jeg skal stille programmet på Standby..

Synes jo egentlig at jeg kan spise ganske mye nå, bare jeg spiser riktig :)

Skrevet

HM? Hvilestoffskiftet = BEE som man der igjen skulle gange med PAL for å finne dette kaloribehovet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...