Anonym bruker Skrevet 31. mai 2010 #1 Skrevet 31. mai 2010 Lurer veldig på om jeg MÅ døpe babyen i kirken vi hører til. Jeg er ikke døpt i den kirken, men samboeren er det. Har spurt han, men han sier det ikke betyr noe for han om vårt barn blir døpt der. Jeg vil gjerne døpe henne i kirken jeg ble døpt i , i nabokommunen. Går dette an? Kan jeg evt ringe prestekontoret der og spørre??? Ble litt rotete dette, men håper dere skjønte
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2010 #2 Skrevet 31. mai 2010 Du kan døpe i den kirken du vil. Det er bare å ta kontakt med kirkekontoret til den kirken du vil ha dåpen i.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2010 #4 Skrevet 31. mai 2010 Ikke noe problem, vi gjør det samme med alle våre. Du ringer de du vil døpe hos og avtaler dato. Så ringer du de du hører under og ber de sende over papirene til den andre kirka.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2010 #5 Skrevet 31. mai 2010 Du kan døpe hvor du vil, men noen steder er det stor pågang for dåp. Da hender det at kirken har regler om at de som sokner til kirken har førsterett eller liknende slik at du ikke får plass. Det må du eventuelt bare spørre dem om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå