Gå til innhold

Hvis bidraget fra far ikke kommer

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal ikke da NAV betale ut minste bidraget? Kommer det i juni mnd i såfall. Eller kan jeg håpe at det kommer utover dagen. Som regel har det kommen noen dager før den siste dagen i mnd og da på morgenen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke noen automatikk i at nav betaler minstebidrag hvis mannen ikke betaler bidraget sitt, det vet jo ikke nav noe om.

Men du kan gå og snakke med dem. Hvis han har inntekt så kan NAV kreve inn bidraget for deg, hvis han ikke vil betale til deg direkte. Hvis han ikke lenger har inntekt, eller inntekten er så lav at han ikke har mulighet til å betale bidrag ( for eksempel hvis han er student), så søker du om bidragsforskudd og NAV betaler det direkte til deg, mens det registreres som hans gjeld.

Uansett er det litt saksbehandlingstid, tviler på at du får pengene på konto i løpet av noen dager, forvent deg heller en måned eller to:)

Skrevet

Det går gjennom NAV innkrevning, glemte å skrive det. Har gjort det i mange år. Men jeg får bare vente å se om det kommer.

Mener de sa at hvis de ikke klarte å trekke penger fra ham så fikk jeg minste bidraget av de.

Skrevet

Forrige mnd betalte ikke far bidraget, så jeg fikk forskuddsbidraget på 1320 kr(som er halvparten av det jeg skal ha) de pengene kom 2 uker senere enn det vanlige bidraget,, så er glad for at jeg har sparekonto i tilfelle rottefelle.

Nå denne mnd fikk jeg fullt bidrag, men etterbetalt fra forrige mnd, så kun 1350 kr for denne mnd, så far ligger fortsatt ca 1500 kr på etterskudd. Lurer på når de kommer egentlig....

Så alt i alt, her tok det 2 uker

Skrevet

Du får ta deg en tur på strøket:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...