luckygirl Skrevet 31. mai 2010 #1 Skrevet 31. mai 2010 Er det noen som har erfaring med bruk av allergi medisiner (cetirizin) i svangerskapet? Jeg er helt potte tett i dag, men vet ikke om det er lurt å ta allergi medisin!?
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 31. mai 2010 #2 Skrevet 31. mai 2010 utdrag fra pakningsvedlegget: Kontakt lege eller apotek før du tar noen form for medisin. Begrenset erfaring ved bruk under graviditet. Kontakt lege eller apotek før du tar Cetirizin Actavis tabletter hvis du er gravid.
Gutt 08 Jente11 Skrevet 31. mai 2010 #3 Skrevet 31. mai 2010 Hei! Jeg lurte på det samme under mitt forrige svangerskap, og her er det jeg fant ut: Foreløpig er det ikke gjort sikre forsøk i forhold til cetirizin og andre nyere allergimedisiner. Med andre ord kan det hende det er ufarlig for barnet, men også mulig det ikke er det... Bytt heller til Polaramin prolongatum under svangerskapet, for dette preparatet skal ikke ha noen virkning på fosteret. (Spør legen din om resept så blir det mye billigere for deg.) Det negative med dette preparatet er at de fleste blir ganske så trøtt av det, og man kan bli litt tørr i munnen. Men men, alt for den lille:) OBS! Husk å bytte tilbake til cetirizin når du har født og begynner å amme, for polaraminen går over i melka! Håper dette hjelper!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå