skårpå Skrevet 31. mai 2010 #1 Skrevet 31. mai 2010 har akkurrat fått ei lita jente å har ei på 2 1/2 år. tenke det kunne vore bra med eit bære sjal el. lign. men det er jo en jungel der ute.. eg er interessert i noko som er lett å administrere. som kan brukes heilt frå nyfødt.. å søsken brett til vogn. blir det brukt?
Gjest thricane Skrevet 31. mai 2010 #2 Skrevet 31. mai 2010 har et zara fra ellevill.com det bruker jeg enda, og har brukt fra nyfødt. du finner mange fine knytemetoder på tettinntil
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 31. mai 2010 #3 Skrevet 31. mai 2010 bruker mei tai på mi jente nå etter st hun ble større. har ikke forsøkt å bære den nyfødte i mei taien, bruker elastisksjal mens de er små. har ikke prøvd søskenbrettet vårt enda, men bruker lite vogn i det daglige så ingen overraskelse det. Hvor gammel er storesøsken? Er det mye småkjøring med vogn i hverdagen? (til butikk, bhg osv). Ser ikke for meg at søskenbrettet er praktisk til lange turer med vogn til toåringen vår.
skårpå Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 31. mai 2010 eg veit ikje kva elastisk sjal er? kor kjøpe det? fungere det på same måte som disse bæresjaleene..`? første mann er 2 å 1/2 år å tenke mest på i sommer med stå tralle i forbindelse med ferie..
lille sprelle Skrevet 31. mai 2010 #5 Skrevet 31. mai 2010 Vi hadde et bæresjal vi kjøpte på babyshop (vi hadde prematur med kolikk) og var veldig fornøyd med det. Har du et normalstørrelse barn på gang, så hadde jeg kanskje vurdert å gå rett på en ergo med spedbarnsinnlegg f.eks. Det kan du også ev bruke på en sliten 2-3 åring om det andre gullet er i vogna....
silkeføre Skrevet 31. mai 2010 #6 Skrevet 31. mai 2010 Et elastisk bæresjal er det letteste sjalet å bruke med et nyfødt barn. Det knytter du på deg en gang, og kan ta barnet oppi og utav mange ganger i løpet av dagen om du vil. Et vevd bæresjal må knyttes for hver gang. Formsydde bæreseler som Manduca (integrert nyfødtinnlegg) og Ergo (kjøpe nyfødtinnlegg i tillegg) kan også brukes til bæring av nyfødte. Disse selene kan brukes til barnet er ca 25 kilo, mens et elastisk bæresjal vil sige når barnet blir tyngre. Jeg har ikke brukt formsydd sele til nyfødt selv, foretrekker sjal da. Og har fire elastiske i forskjellige farger, så da får jeg variert litt også! Solide merker er feks Moby Wrap eller Tricotslen. Pleier å ligge noen til salgs på finn.no Gå inn på bæreforumet tettinntil.com, der får du masse gode råd og tips. Lykke til!!
Underveis --> Skrevet 31. mai 2010 #7 Skrevet 31. mai 2010 Det kan virke som litt mikk med disse sjalene, men jeg syntes det var genialt! Elastisk bæresjal for nyfødte synes jeg var best. Hadde et fra Moby (?), og kommer til å bruke det på nestemann også. Fordelen er at barnet sitter som klistret på kroppen og man har armene helt fri. Med en mei tai må man støtte litt uansett, synes jeg. En bæresele blir litt tykk og klumpete å ha på seg i forhold (synes jeg ;-). Jeg kjøpte et elastisk bæresjal jeg syntes var pent å se på, rett og slett 8-)
meg & to små vampyrer Skrevet 31. mai 2010 #8 Skrevet 31. mai 2010 Jeg brukte et mam eco til min minste da hun var kolikkbaby. Det er et elastisk sjal. Veldig bra til baby, men for elastisk til han på 3-4 altså... (han veier bare 14-15 kg). Da vil det sige for mye... og det blir veldig tungt og vondt. Vevd sjal kan holde mye lenger, men det syns jeg er vanskeligere å knyte... Mei tai funker bra når de er større syns jeg- Ikke helt sikkert du finner noe som er like bra til babyen som barnet på 2,5 år... Men om du kjøper brukt har du kanskje råd til to ulike?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå