Gå til innhold

Dere som leser krim og spenningsbøker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du et bra boktips til meg?

Har vært igjennom Jan Mehlum, liker de veldig godt.

Stieg Larsson, likte de også veldig godt.

Leste en svensk bok som het "Svarta spelet kring stureplan".likte den godt.

Jo Nesbøe- Lest de fleste, men syns ikke de fenger noe særlig, bortsett fra et par av bøkene.

Det var de jeg kom på i farta nå.

Nå aner jeg ikke hva jeg skal lese, kom med forslag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håkan Nesser og Henning Mankell

Skrevet

Labyrinten av Kate Mosse, ikke egentlig en krim, men så absolutt spennende! :)

Svermen av Frank Schätzing, heller ikke krim, men en bok alle burde lese fodi den er spennende og vekker ettertanken..

Skrevet

Skriver under på det dere har nevnt :-) Akkurat nå leser jeg på engelsk. John Connolly. Det er egentlig en thrillerserie (8 bøker tror jeg) som omhandler Charlie Parker. De kan leses hver for seg men det er egentlig best å starte på den første først, startet selv på den siste :-D Veldig spennende lesning! Første bok er Every Dead Thing.

Skrevet

Jeg er også glad i krim-bøker.

Dette er den beste boken jeg noen gang har lest tror jeg. Spennende fra begynnelse til slutt:)

Ondskapens hjerte med Chelsea Cain

Skrevet

Harlan Coben og S.J. Bolton.

Skrevet

Arnaldur Indridason, islandsk. Kjempebra!

Skrevet

- Åsa Larsson

- Mo Hayder (men da må du IKKE være skvetten - de bøl\kene er grusomme og uhyggelige!!)

- Arnaldur Indridason

- Du har vel lest Lisa Marklund?

- Lars Kepler: Hypnotisøren (er vel egentlig to forfatter som bruker ett pseudym)

Skrevet

Min favorittsvenske etter Stieg Larsson er Arne Dahl, kjempebra! Camilla läckberg er også bra, i tillegg til de nevnt over. Ian Rankin, hvis man vil ha noe fra Edinburgh og ikke bare svensker. Og selvfølgelig Robert Wilson: den blinde mannen i Sevilla + de andre bøkene med Javier Falcon

Skrevet

Henning Mankell. Spesielt Wallander-serien!!

Huff, tror jeg har lest hver bok minst 10 ganger, blir aldri lei!

Skrevet

dan brown, hvis du liker spenning og mye interessant om religion, vitenskap og forskjellige foreninger og brorskap. Hvert kapittel slutter jo selfølgelig slik at en bare må lese ett til;-)

Skrevet

Karin Fossum og Unni Lindell i tillegg til flere av de som er nevnt over her!

Skrevet

Mary Higgens Clark:)

Skrevet

Jeg leser mest engelske/amerikanske krimbøker. Anbefaler Tess Gerritsen og Karin Slaughter.

Skrevet

'Parfymen' av Patrick Süskind.

Riktignok er det ingen krimbok, men jammen er det mye ekle og outrerte ting der.

'Forbrytelse og Straff'. Mener den er skrevet av Tolstoj. Ingen ren krim det heller, men vanvittig bra bok.

Ellers finnes det jo et par gamle britiske klassikere som P.D. James og Agatha Christie.

Skrevet

Jeg anbefaler bøkene til harlan Coban!

Skrevet

Harry Hole bøkene av Jo Nesbø

Skrevet

Stieg Larson skal visstnok ha blitt inspirert av forfatteren Val McDermid - Jeg har lest samtlige av bøkene hennes. Hun skriver bra.

Skrevet

Elisabeth George!! steike bra forfatter!

sammen med Minette Walters, de to er krimdronningene over alle,spesielt George!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...