Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenten min er 4 mnd gammel og våkner altså nå klokken fem hver morgen, hun får mme, spiser ikke på natten, og spiser ikke frokost før nærmere syv... noen tips til hvordan jeg kan få henne til å sove en times tid lengre?? eller mer for den saks skyld, he he

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme problem her. Men hvis du gir henne flaska kl. 5, sover hun da videre etter det?

Har du prøvd å legge henne litt senere på kvelden kanskje?

Skrevet

nei, hun er klar for en ny dag selv om hun får flaske, og drikker da gjerne bare halve flasken. hun har sin siste dupp for dagen sånn cirka halv fem til halv seks, og når klokken bikker 19.00 er hun så stup trøtt at matingen blir en kamp, sover hun senere dupper, kan hun holde det gående til ti-elleve om kvelden... jeg er ikke mye klar for dag klokken fem, hehe.

Skrevet

Har ikke noen tips, men vi har stått opp mellom kl 5 og 6 i snart 3 år. Noen barn er bare morgenfugler, tror jeg... Vi har prøvd å legge senere, men da våkner han bare enda tidligere. I tillegg har lillesnupp på snart 5 mnd fått det for seg at hun skal være våken fra kl 3-5. Heldigvis er vi to, så vi bytter på å stå opp med ungene!

Skrevet

Min datter på snart 6 mnd har den siste måneden ment at det er morgen klokka 5. For min del er det greit, siden jeg selv er A-menneske, men 5 er vel tidlig for for meg også da. Men jeg tenker at hun er også A-menneske fra naturens side, og at det vil forskyves av seg selv etter hvert. Hun ligger og skravler med seg selv opptil en halvtime når hun våkner, men stort sett bæsjer hun da, så jeg må ta henne opp. Hun blir jo trøtt igjen relativt tidlig, så da tar jeg en blund sammen med henne. Det hjelper ikke meg heller om jeg legger henne tidligere, klokka 5 er det morgen. Det er jo umulig å motstå det superblide ansiktet så tidlig på morgenkvisten - synes det er en fin måte å våkne på, selv om jeg godt kunne tenke meg at hun sov til 6 i det minste :-)

Skrevet

Prøv å forskyv døgnrytmen. "Alle" klarer det når vi går fra sommertid til vintertid så det er ihvertfall verd et forsøk. Hvis ikke vil du ha en baby som sover 18 til 04 i vinterhalvåret.....

Hvis det ikke går å forskyve døgnrytmen til babyen får dere heller tilpasse døgnrytmen til dere voksne. Hvis hun sover 10 timer skulle det gå greit å få inn nok søvn til dere voksne før 05.

Skrevet

Godt poeng Guttemamma x 3 :-) Det skal jeg forsøke :-)

Skrevet

Er det helt mørkt på rommet? Gutten vår var ofte klar for ny dag i 6 tiden, helt til vi fikk ordnet det helt mørkt på rommet..så nå sovner han igjen etter å ha fått pupp.. Nå står vi opp i 9 tiden hver dag :)

Skrevet

tok i går å ommøblerte, kjøpte nye rullegardiner (huff måtte ta ned de fiiine, he he) og svarte mege tykke gardiner utenpå, ha ha, stengte ut absolutt alt lys, så i dag våknet jenten ikke før fem over syv, hurra!!

Skrevet

Hvor kjøpte du svarte tykke gardiner Kinnju?

Vi får sola på soveromsvinduet i 5-tida, og da er det plutselig morgen gitt..

Vi har lystette rullegardiner, men lyser siver inn på sidene.

Har hengt opp pledd over gardinene, og det er verken pent eller praktisk. Satt og vurderte om jeg skulle få tak i papp-plater og tape fast på glasset, men da tror sikkert naboene vi er gale :D

Skrevet

papp plater ja, haha, det hadde nok gjort susen!!!

ser jeg skrev feil, rullegardinene som var meget tykke, MEN gardinene var og fantastisk, en venninne av meg har de gardinene over hvite persienner, og det stengte alt lyset ute. jeg har kjøpt de på kid og de heter GISLE. de finnes i en litt mørk beige og som visstnok og skal stenge mesteparten av lyset ute, men jeg gikk for de svarte da jeg ville helgardere meg!! Disse gardinene er visst anbefalt for dem som får sola og mye lys på soveromsvinduet tidlig!

Skrevet

*sukk*, høres godt ut at dagen starter kl. 5. Knerten her vil gjerne i gang før kl. 4... Og da har det vært mange turer opp før den tid. Jaja, håper det går seg til. Han er forresten 6 mnd.

Skrevet

off tigerlise, det hørtes ikke noe kjekt ut :( jenten min er 4,5 mnd. håper det går seg litt til etterhvert, og at han sover til litt lenger ut på morgenkvisten!

Skrevet

Takk for det, kinnju! Det har faktisk vært litt bedre de siste 2 nettene, han har ligget våken et par timer, men sovnet igjen en liten time slik at siste oppvåkning har vært etter kl. 6, og det er utrolig mye bedre enn kl. 4... :-) Håper det ordner seg for alle disse små som våkner tidlig, det er jo tross alt dem det er verst for om de får for lite søvn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...