memather Skrevet 30. mai 2010 #1 Skrevet 30. mai 2010 Jeg har fått låne vugge, kjempefin! Men jeg vil ha ny madrass.. Vet ikke om man kan finne madrass 45x90, men man kan jo i hvert fall kjøpe og skjære til, hadde forresten vært flott å fått tak i en madrass som var stor nok til å kunne skjæres til for både vugge og vognbag. Er det noen med erfaringer? Hvilken fasthet og tykkelse har dere på madrassen? Hvor har dere kjøpt?
Gjest Skrevet 31. mai 2010 #2 Skrevet 31. mai 2010 Hei:) Vi kjøpte skumgummumadrass på Jysk vi. Måtte faktisk kjære til både til vugga og senga. Var ingen problemer. Kostet 300 for en madrass. Fornøyd her i gården iallefall:)
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 31. mai 2010 #3 Skrevet 31. mai 2010 Tror jeg kjøper skumgummimadrass fra jysk eller ikea, slik som forrige gang.. Har lånt en kurv/seng som er helt uten madrass:S dvs, det som var madrassen der, er hva jeg kaller en overmadrass. Det synes jeg er ALTFOR tynt, så jeg får tegne etter overmadrassen og skjære ut(kurven er litt oval, så nytter jo ikke med rette mål)
ma:) Skrevet 31. mai 2010 #4 Skrevet 31. mai 2010 Jeg har kjøpt skumgummimadrass på Jysk som skal skjæres til. Jeg har en gammel vugge som oldefar har laget, så passer ikke målene for vuggemadrasser (ser ut som de er 40x90). Men kom faktisk over tynn overmadrass på Jysk som passer, så tok med den i tillegg til skumgummimadrassen.
memather Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 31. mai 2010 høres bra ut! Jeg hadde også tenkt Jysk, men ser at de skumgummimadrassene der er 7 cm i høyden, men barnemadrasser ellers er 5, synes dere de er faste nok?
Vimse + gullene Skrevet 31. mai 2010 #6 Skrevet 31. mai 2010 jeg og kjøpte på jysk. skumgummi barnemadrass som vi skar til i 45 x 90 (etter den hadde stått ute og luftet seg noen dager, luktet litt kjemikalier) jeg syns den var veldig tynn, tror den var 5 cm og ikke 7. Billig var den og, 150 - 200 kr. Av en eller annen merkelig grunn hadde de overmadrass i 45x90, selv om ingen produserer madrasser i den str. Rasket med en sånn og vasket. Laken og soveskinn på, voila! Nå venter vi bare på babyen
memather Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 31. mai 2010 Høres jo helt perfekt ut! Akkurat den størrelsen jeg trenger. Hvor fikk du tak i laken? Sydde du selv?
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 31. mai 2010 #8 Skrevet 31. mai 2010 Må bare legge til at jeg forrige gang kjøpte en overmadrass fra jysk, sånn i tillegg til skummadrassen, og den overmadrassen anbefaler jeg IKKE! Det stod at den kunne vaskes på 60grader, så jeg gjorde det(uten andre ting i maskinen) og etter vask var den ødelagt. Men kanskje jeg var max uheldig?
Vimse + gullene Skrevet 31. mai 2010 #10 Skrevet 31. mai 2010 hm, jeg vasket min overmadrass også før jeg la den på madrassen. Den krympet litt, men ikke mer enn at den fint kunne brukes. Laken brukte jeg bare vanlig stretch babylaken fra Ikea. Også vasket på 60grader så det krympet litt. De er ganske fleksible. med skinn over der igjen gjør det ikke så mye om det er bittelitt posete.
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 31. mai 2010 #11 Skrevet 31. mai 2010 jepp, men det var visst slik den var bare.. Et eller annet sånn, for det endte med at jeg bare tok pengene tilbake..
lin78 4herligebarn<3 Skrevet 31. mai 2010 #12 Skrevet 31. mai 2010 Kjøpte skum-madrass på jysk i helga til vuggen, kostet 149,- Målene i vuggen er 49x87(merkelige mål syns nå jeg...), og skal skjære ut madrassen etter disse målene og så skal jeg kjøpe overmadrass fra Dry Kid(dyr, men vissnok veldig bra:))
Schuppa og Linemor+junibaby Skrevet 31. mai 2010 #13 Skrevet 31. mai 2010 Hei Jeg hadde ikke lyst til å bruke skumgummi til vesla vår, da jeg har hørt at det var en sammenheng mellom det og krybbedød. Kjøpte en fibermadrass på barneutstyrsforretningen "Lille meg" i Kongsberg.Madrassen er 60x120x10, så er nok for lite til både bag og vugge. Fordelen er at den kan gjennomspyles med dusj og bli ren. Ikke noe fuktighet som blir liggende i madrassen og lage uhumskheter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå