Gull i magen <3Har født<3 Skrevet 30. mai 2010 #1 Skrevet 30. mai 2010 Jeg er ennå på 1. trimester men ønsker og høre hvordan det går med andre opererte og hvilken oppfølging dere har fått. Når er du operert og hvor langt er du? Jeg er 6+? og er veldig nyskjerrig på andre. Jeg ble operert i slutten av sept-09
Ricksii! Skrevet 19. august 2011 #3 Skrevet 19. august 2011 Ble operert i Mars 2011. Er nå i uke 6+5, så ble gravid litt tidlig ja.. Legen mente ikke at jeg skulle ha noen ekstra oppfølging. Får se om de på sykehuset er enig eller om de mener noe annet.Hva med deg da??
Tsb Skrevet 19. august 2011 #4 Skrevet 19. august 2011 når du skriver GBP så lurer jeg på om det er gastric bypass ? Om det er det så, ble jeg opperert i begynnelsen av september 2010.. hadde ikke planlakt svangerskap, men det skjedde fordet da.. ble gravid bare 3 mnd etter opperasjon. Svangerskapet mitt har gådd over all forventning Har fått ekstra oppfølging, med anbefaling fra eneringsfysiolg og sykepleiere fra der hvor jeg ble opperert. Kan være greit med ekstra oppfølging siden barnet tar "all næring".. noe som bokstavelig talt stemmer! Jeg veide 120 kg ca da jeg ble gravid, nå er jeg nede i 108.. så her går det enda ned.. total vekttap siden opprasjon er 50 kg ca.. Men lille babyen i magen vokser akkurat som den skal Går på mulitvitaminer hver dag, men har kuttet ut jern, siden jeg "produserer" mye av dette.. Har termin nå den 4 sept... nøyaktig 1 år etter opprasjon Jeg har UL 1 gang i mnd. å nå i den siste mnd hver 14 dag. Ta en prat med lege om du er usikker på noe, men uansett hva de sier, så kan du fint klare et svangerskap uten problem! når jeg klarer det, så kan du også Ulempen er at du spiser så å si hele tiden! hehe.. du må gjerne sende meg mail i innboks om det er noe du lurer på Om det er slik at GBP ikke sto for gastric bypass.. så beklager jeg bryet hehe
Ricksii! Skrevet 2. september 2011 #5 Skrevet 2. september 2011 Gastric Bypass, ja! Så flott å høre at det går fint med deg!! Jeg har nå snakket med Volvat som mener jeg skal ta blodprøver hver mnd, så har bestilt time til det nå. Når startet du å ta ultralyd? Jeg skal ikke før den ordinære i uke 18. Er spent på hva gynekologene mener jeg skal ha av oppfølging. Lykke til med fødselen!
Tsb Skrevet 6. september 2011 #6 Skrevet 6. september 2011 tror ikke det er nødvendig å ta blodprøver hver mnd, men heller og følge med på blodprosent å blodtrykk =) ta multivitaminer hver dag Jeg fikk en UL i uke 10, bare for å skjekke allerede da at det så normalt ut.. så fikk jeg den ordinære UL'n i uke 18, å etter det ble jeg oppfulgt hver 4 uke frem til siste mnd, da ble det plutselig hver 2 uke.. så kan fint si, jeg er dritlei av UL nå.. hehe.. Går nå andre dagen på overtid, å skal på overtidskontroll allerede i morgen, og da jeg var der på torsdagen, så fortalte de at jeg kom til å bli satt igang om det ikke hadde skjedd noe, men har lite tro for det.. må sikkert gå 4-5 dager til, siden mini har lakt på seg godt hele tiden.. han er 3800 gr nå ca.. barnefar er ganske høy å middels kraftig, så regner egentli med på en gutt på 4000 gr.. Håper du får et like fint svangerskap som meg, har ikke vert noe særlig plaget igrunn.. Men husk vitaminer, å følge med på blodprosent..! jeg har kutta ut jerntilskudd under svangerskapet, siden jeg plutselig hadde en ganske høy blodprosent.. å det er igrunn ikke bra å ha for høy blodprosent, er større sjangse for at barnet ikke legger på seg da.. Lykke til videre Tonje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå