Anonym bruker Skrevet 30. mai 2010 #1 Skrevet 30. mai 2010 Skal flytte ut herfra om 3 uker, og inn i et hus som mor mi har bodd i før. Hun har flytta ut, men har masse rot, møbler og ting og tang i hele huset, og det er bare blitt slengt søppel og rot ute i hagen! Maser og maser om at hun må ta resten men det skjer ikke!!! Vi hadde planer om å pusse opp litt før vi flytta inn, dessuten skulle vi begynne å flytte litt og litt så vi slapp å ta alt på en gang, og det sa hun skulle gå bra, for hun skulle være ute til 1.april........ Er 2 måneder siden det!!!!!!!!!! Det frister å leige flyttebyrå og sende rekninga til mamma nå! Er rett før samboeren min gir opp hele huset og ikke flytter! Har jeg også lyst til, men det går jo ikke, har jo fått barnehageplass og skoleplass til ungene på den nye plassen. Dessuten sagt opp bhgplassen og leiligheten vi har her. Hva hadde dere gjort??
blond Skrevet 30. mai 2010 #2 Skrevet 30. mai 2010 Leid flyttebyrå og rengjøringsfirma og sendt regningen til ho mor, med mindre hun gjør det selv innen en bestemt tid.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2010 #3 Skrevet 30. mai 2010 Slik jeg ser det har du to muligheter: 1. Dra ut til huset og rydd opp i rotet selv og kast/kjør møblene ut til henne. 2.Det hun over her har foreslått
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2010 #5 Skrevet 30. mai 2010 Har vert med å rydda mye. Er jeg som har pakka omtrent alt som er blitt flytta. Det er tunge møbler som er igjen. Samboeren min kan ikke bære alene (jeg har bekkenløsning etter fødselen og kan ikke bære), og vi har mast på å få tak i hjelp, selv om vi syns det er hun som burde gjøre. Ingen av søskene mine gidder. Blir så forbanna. Det mener det er vi som skal gjøre alt tydligvis!!! Det ser ut til vi bare leier et flyttebyrå! Hun skal få en frist på seg på en uke eller noe. Syns det er nok, hun har visst om dette i 10 mnd!!
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2010 #6 Skrevet 30. mai 2010 Samboeren min sier han vil leige en kontainer og kaste alt! Er nesten enig med han... HI
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2010 #7 Skrevet 31. mai 2010 Lei en container og få alt inni der, få den fraktet til der hun bor og la henne ta seg av det derifra, inkludert regninga. Høres lettest ut, siden hun tydeligvis ikke har tenkt å bidra noe selv.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2010 #8 Skrevet 31. mai 2010 Hvis hun allerede har flytta så har hun vel tatt med seg det hun trenger da. Lei en container, si ifra om at det som står igjen blir kastet. "Du får komme og redde det du vil beholde, og ta det med deg". Hvis det allikevel skal pusses opp så hadde jeg ikke giddet å bry meg med å leie vaskefirma (vaske det mest nødvendige selvfølgelig!) :-) bedre å bare røske opp det gamle og legge nytt - vaske etterpå. Begynn med et par rom med en gang (rydd ut og begynn å male, legge nytt gulv etc..), bare for å vise at nå er det alvor - nå skjer det faktisk! Sett skiten klart til containeren!
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2010 #9 Skrevet 31. mai 2010 Nei det var ikke dumt! Å si at hun må komme å redde det hun skal ha! Hun sier hun skal ha mye av det som står igjen, men mye skal kastes også. Jeg har tatt meg av vasking.. Har vaska ned kjøkkenet og stua. Resten tar vi etter hvert vi pusser opp. Har begynt å male litt også, men er ikke lett når det står alt mulig drit i veien! Hadde planer om nytt gulv i stua før vi flytta men får ikke tid til det nå ser det ut til...
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2010 #10 Skrevet 31. mai 2010 Men dette er vel husverten sitt problem? Om dere skal leie huset. Jeg tror ikke det er lov å kaste eller dumpe tinga hennes, jeg tror det går som selvtekt. Jeg tror du må oppbevare dem til hun henter eller kaster dem. Eller ikke du da, men husverten. Om du feks ringer politiet så kan de sikkert svare på dette. Jeg tror dette fordi ei venninne måtte oppbevare møbler for gammel leieboer i flere mnd for 2 år siden. Hvis ikke kunne han kreve henne penger for dette. Men lovene kan jo ha endret seg siden da:-) Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå