Gå til innhold

Merklig sorgreaksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om dette er normalt: Jeg har hver gang jeg har opplevd personlige kriser tydd til sex på en eller annen måte. Først da jeg i tennårene mistet stefaren min, så kan jeg huske at jeg onanerte, bare en gang, men i stor sorg. Nå opplever jeg en annen personlig krise og jeg ønsker å ha sex hele tiden. Det er ikke det at krisen gjør meg kåt, men jeg hmmmmmmm, får kanskje et følelsesmessig lettelse ved å ha sex, jeg vet ikke. Syns dette er veldig rart, og lurer på om dette er normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sex kan også være destruktiv adferd..

Skrevet

Hvordan da? At man ønsker å forsterke sorgen gjennom sex?

Skrevet

Tja, kan det være en slags trøst da? Sex føles jo bra, gir nærhet og bekreftelse... både på at du er en atråverdig person, men også på at du LEVER.. Orgasmen er vel en av de mektigste hendelser i kroppen vår (ved siden av adrenalinkick, redsel m.v.)...

Hvis det fungerer for deg, så er det jo ikke noe galt i dette.. Hvis det gjør at du føler deg bedre, litt trøstet e.l. så er det jo en fin metode du har funnet fram til. Hvis det derimot gjør at du føler deg mer tom, eller noe sånt, så er det jo verdt å tenke videre på hva dette betyr for deg, og hva årsaken til at du reagerer slik kan være...

Skrevet

at man straffer seg selv med det som er mest sårbart. er i mange tilfeller slik at når man har blitt misbrukt som barn f.eks blir man prostituert som voksen. Dette har jeg hørt de fortelle om selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...