Gå til innhold

Bære 2åring på ryggen når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har en 18 mnd selv, bærer henne på ryggen i enten meitai eller vevd sjal. Jeg må knyte midjestroppen over magen, jeg synes ikke jeg får støtte nok ved å knyte under magen (og derfor er formsydde seler med klipps uaktuelle). Så en toddler meitai er absolutt et godt kjøp, den kan du jo fint bruke til babyen og :)

Vevd sjal kan knytes på uendelig mange måter, men det krever litt mer trening enn feks meitai.

En annen mulighet er en onbu, feks Eye2Eye onbu-hybrid (http://www.eye-2-eye.net/products-page/baby-carriers/onbu-hybrides/) - da slipper man midjestroppen (en E2E-onbu har to hemper i sidene som man trer skulderstroppene gjennom, på den måten slipper man midjestropp, men man bærer også mer på skuldrene enn man gjør med en meitai, men jeg bærer fint min på 13-14 kg i den).

Lykke til :)

• 1 måned senere...

er litt lenge siden du har spurt, men jeg legger ut svar jeg:)

jeg bærer mi på 18 mnd i en formsydd. jeg måtte ha noe som hadde maksimal støtte rundt livet. og det er en manduca. prøvde med patapumen, men den var rett og slett for dårlig og kort nå.

sjal fungerte ikke for hun hang seg for mye bakover, og da ble tyngden for feil. men med manduvan får jeg stappet armene inni uten at de blir fanget inne i sjalet, og da ble hun fornøyd...og fo emeg også som har bekkenløsning og får veldig vondt av å dytte på vogn:)

Jeg bar mine gutter når jeg ventet neste. Den ene var rundt halvannet til to, og den andre mellom to og tre. Orket ikke lange strekk uansett. Men med en stødig og god meitai var det ikke noe problem. Mye polstring i stroppene er et absolutt must når barnet er større.

Sjaltai, altså meitai mes sjalstropper er og en god løsning. Sjal kan bli litt knotete når ungen er stor og magen vokser.

Meitaier jeg kan annbefale til større barn er go`klomp og eye2eye!

• 2 uker senere...

Jeg orker ikke lenger... Gutten på snart 2år er over 16kg. og med gryende bekkenløsning orker jeg. Men har bært mye fram til nå, så om han hadde vært letter hadde det sikkert gått greit.

Etter at han begynte å bli tung har jeg omtrent kun brukt ergo sele. Synes det er bedre en MT.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...