Gå til innhold

ABort nå, planlegge graviditet om 4 mndr????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen i huset må ha blitt gal...

Vi er uplanlagt gravide med nr 3.. 6 år for tidlig iflg hans tidsregning.

Vi har diskutert MYE frem og tilbake.. Han har omtrent krevd abort pga hans studier og den økonomiske situasjonen.

På fredag hadde vi en lengre samtale igjen. Han mente at vi uansett SKAL ta bort nå, men at vi kan bli gravide i september i stedet, for da får vi ikke et vinterbarn til og så får vi sommeren på oss med den nyfødte??

Hvert fiber i kroppen hans stritter mot det å bli far til barnet vi bærer (7++ nå)

Jeg VET hva jeg vil.. men synes det er sårt å ikke være 2 om dette.

Hadde så inderlig gledet meg til å bare være mamma 1 svangerskap og 1 permisjon, og ikke student i tillegg..

Er så fortvilet.. Denne situasjonen skal jo være den lykkeligste i ens liv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg orker ikke å kommentere på den idiotiske mannen din, MEN jeg kan fortelle deg at vinterbarn er strålende! Tenkte som dere siden de tø første er født på våre/sommer, men med nr tre har jeg oppdagen en kjempefordel. Han er født i oktober, og er nå stor nok til å ha fantastisk glede av sommeren!!!

Ut over det: Lykke til. Behold barnet, og kvitt deg med mannen. Du har sikkert funnet en ny innen september.

Skrevet

Ikke la deg presse til abort i hvert fall. Det kommer til å være kroken på døren for forholdet deres. Det kan aldri bli det samme. Men om du velger å beholde, kan også det ødlegge forholdet deres, men da har i det minste du noe igjen og ikke bare kjærlighetssorg og dårlig samvittighet for barnet som skulle bli.

Skrevet

He he, hvis det er greit å bli gravid i september må det da være greit å være gravid nå. Jeg gjetter på at han har slått seg til ro med skjebnen innen september selv om magen din er større da enn den skulle vært i henhold til hans tidsregning :)

Skrevet

Ja, jeg tror mannen din er gal. Dessuten ond hvis han vil presse deg til en abort du ikke ønsker. Hadde min mann oppført seg slik, hadde jeg mistet alt av varme følelser for ham. Lykke til, det trenger du!

Skrevet

Er han helt idiot? Jeg er ikke imot abort. Men å ta abort for å bli gravid i september er så forkastelig at en blir kvalm. Det er ikke snakk om å skaffe seg en ny lampe. Finner du deg i dette? Vis han denne tråden.

Skrevet

Dette må være tull!!

Skrevet

Det er faktisk ikke alle hinsidige innlegg som er skrevet av de såkalte forumtroll..

Dette er min faktiske situasjon, og jeg har grått meg tom, vært deprimert og utrolig sliten opptil flere ganger de siste 3 ukene.

HI

Skrevet

Mannen din er for dum til at jeg gidder kommentere han en gang... Helt forkastelig å kvitte seg med et barn nå for å lage et nytt om noen måneder!

Men jeg syntes ærlig talt vår/sommerbarn var ganske så pyton jeg. Var hetebølge da jenta mi ble født, jeg var hormonell etter fødselen og holdt på å dø av varmen. Værre var det med babyen, hun var så varm og klam, vanskelig å få til å amme nok, vred og vrengte og fikk ikke sove skikkelig, vanskelig å kle for så små barn liker ofte ikke være nakne men med teppe/klær ble det for varmt.

Nei, da var det mye bedre å få barn i januar. Lett å kle, det ble ull og en god vognpose. Da våren og sommeren kom var han stor nok til å nyte å ligge på et pledd under en parasoll ute på plenen og vifte med tærne, bade i et lite plaskebasseng osv. Helt topp!

Skrevet

Manen min synes at mannen din er en idiot. Og det gjør jeg også.

Skrevet

Ja, han har blitt gal og burde helt seriøst hatt en omgang juling. Det passer ikke nå men om tre, fire mnd. Han er ikke god.

Skrevet

TAPERFYR.

Tror han at du blir gravid på første forsøk i september? At det er en selvfølge? Kan jo gå mange måneder før noe skjer! Idiotfyr! Ta ikke abort pga dette!

Skrevet

fortell ham alle godene med å ha et vinterbarn!

1: De første mnd så er barnet som regel noe inaktiv, det spiser, sover, bæsjer, og vil ha kos og nærhet, pluss stimuli. Mye lettere å ta seg tid til dette når det ikke er vær til å være ute i!

2: Et barn har ikke mye glede av sol og sommer når det er nyfødt. Ikke kan det være i solen, ikke trives det i varmen og det kan bli spist opp av innsekter. Alt i alt kan det være mye styr å ha et sommerbarn (har et selv, ville mye heller hatt spedbarnstiden på vinteren!)

3: Hvis man har spedbarn om sommeren, har man en aktiv baby på vinteren. Dvs at man må virkelig bruke nøtta hardt for å finne på noe moro inne hver dag, siden babyen ikke har mye til overs for å sitte i en snøhaug og fekte med armene. I tillegg kan man fort få en helvetes vinter slik som nå, og da kan man ikke ta med seg barnet ut engang for å trille tur. Resultatet kan da blir en meget misfornøyd 6 mndrs gammel baby som er vanskelig å ha med å gjøre.

Ergo: spedbarn på vinter gjør at tiden inne er lettere, stor baby på sommer gjør livet lettere, 1. åring den første vinteren er kjempemoro!

Så jeg vil heller ha et vinterbarn enn sommerbarn, ihvertfall nå som sommerene skal vise seg å inneholde minst 3 uker med tropevarme! PES!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...