Gå til innhold

Hva inneholder matpakken til din 5 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal passe tantebarnet mitt som er 5 år i en uke. Selv har jeg en baby bare, så jeg føler meg usikker på hva jeg skal sende med henne i bhg. Hun skal ha med frokost og lunsj.

Jeg tenker ikke på hva de liker best å ha på brødskiva, men hva de burde spise i bhg for å få i seg nok næring osv,?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi sender med 3 brødskiver med varierende pålegg. I tilegg varierer vi med ett egg, yoghurt, pizzasnurrer, mat muffins, gulerot, polarbrød(i steden for den ene skiven), panert fisk om vi har det til middag osv osv...

Skrevet

Sønnen min spiser frokost hjemme så jeg sender bare med lunsj. Han har da tre skiver mellomgrovt brød med forskjellig pålegg (f.eks kokt skinke, leverpostei og brunost), yoghurt og en frukt. Frukten samler barnehagen inn, deler opp og legger på et stort fat som alle kan forsyne seg av som et mellommåltid litt senere på dagen. Sender noen ganger også med en liten pakke rosiner, lompe med salami inni, et par kalde fiskekaker osv.

Skrevet

Guttungen min får med seg fem skiver. (Er til to måltider)

Passer på å ha litt variert pålegg, og alltid litt gulerot ved siden av (hans eget ønske) Frukt og liknende har de i barnehagen =)

Spør i morgen (om de ikke streiker da...?) om du skal ta med noe frukt neste dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...