pitbull Skrevet 30. mai 2010 #1 Skrevet 30. mai 2010 Ja, trenger det forklares nærmere... Gutten vår er litt over 6 mnd, spiser 3 faste måltider om dagen. Jeg er ganske klar til å kutte nattamming, men lurte på om noen har tips som forenkler saken? Jeg gir han btw vann om natten også....
Gjest Skrevet 30. mai 2010 #2 Skrevet 30. mai 2010 Ikke herifra. Jeg har aldri fått til nattavvenning. Krysser fingerene for at barnet ditt ikke er like hekta på pupp om natta som mine små.
3xMamma :) Skrevet 31. mai 2010 #3 Skrevet 31. mai 2010 JEG bestemte at vi skulle slutte, og da ble det sånn. Gruet meg på forhånd, men gikk overraskende lett. Jeg bare la henne ned igjen og så at hun skulle sove. Det var litt grining i 2-3 netter, og så var det over. Men jenta mi var ca 2 mnd eldre enn gutten din. Vet ikke om det hjelper. Så, man må være målbevist og holde ut med gråting i noen netter...
Songbride ♥Jente-2009♥2011♥ Skrevet 2. juni 2010 #4 Skrevet 2. juni 2010 Jeg også bestemte meg for å slutte nattammingen da hun var 2 mnd, og da hun våknet om natta bare gikk jeg inn og ga smokken og ut igjen. Det gikk overraskende bra, hadde ikke trodd hun skulle sovne igjen uten, men det gjorde hun! Jeg hadde da jobbet meg ned fra 5 måltider i døgnet til 4, så da spiste hun siste måltid kl.11 og så neste kl.9. Etterhvert framskyndet jeg leggetiden til. 21, så da hun var 3mnd sov hun 12t i strekk. Tror det hjelper å vite at de absolutt ikke trenger mat om natta, får de mat om natta spiser de mindre på dagen, og det er jo ikke så gunstig.. Jenta mi har fått faste måltider siden vi begynte nattavvenningen, og passet på at hun ikke sov rett etter et måltid, men spiste-våken-sove. (Dette er viktigst for 0-5mnd da de kan få mye luft i magen av det, men din sønn er jo eldre, så da er faste måltid viktigere). Vi har ledet henne inn i rytmen, og ikke omvendt, og det tror jeg kan være en stor fordel. Da føler barnet at de er i trygge hender og at foreldrene vet hva de gjør og har en mening med det:) Og jeg tror ikke han har vondt av å gråte litt for å skjønne at det ikke er du som er sjefen! Lykke til, skjønner at du vil slutte nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå