gullis og snuppis Skrevet 30. mai 2010 #1 Skrevet 30. mai 2010 Noen som ikke fikk strekkmerker første gang men som har fått i senere svangerskap? Sist smurte jeg magen med cocoa butter stick fra bodyshop. Vet ikke om det var det som gjorde at jeg ikke fikk, men tør ikke la være å smøre nå, og håper å slippe strekkmerker denne gangen også
Tøvsjura Skrevet 30. mai 2010 #2 Skrevet 30. mai 2010 Selv fikk jeg masse strekkmerker med nr. 1, men ingen med nr.2. Var ganske tynn før jeg ble gravid med nr. 1 og kun 17 år og hadde masse hormoner som løp løpsk. Er hud-og kroppsterapeut og kan fortelle at det ikke hjelper stort å smøre seg inn med diverse kremer, men det kan være lurt å tilføre fukt for å holde huden smidigere. Strekkmerker er gjerne genetisk og/eller skyldes hormonforandringer og/eller stor vektøktning over kort tid. Et tips om du skulle være uheldig å få sjenerende strekkmerker denne gangen, er å oppsøke terapeuter som tilbyr kopping, det funket ekstremt bra på meg etter mitt første svangerskap ;-) Masse lykke til!
En liten mamma Skrevet 30. mai 2010 #3 Skrevet 30. mai 2010 Jeg fikk ingen strekkmerker første svangerskapet, 3 strekkmerker andre svangerskap og muligens hundre denne tredje gangen! Har ikke smurt meg noe særlig noen av gangene...
Monique8 Skrevet 30. mai 2010 #4 Skrevet 30. mai 2010 Jeg fikk ikke strekkmerker før i 3. sv,sk, og jeg gjorde ingenting for å forebygge. Har heller ikke fått strekkmerker i alle de neste sv.sk heller Mesteparten av strekkmerkene jeg har fikk jeg i tvillingsv.sk som var mitt 4.svsk. Men har ikke fått så mye at jeg synes de sjenerer på noen måte, så har vel vært heldig der
Fru.Antonsen Skrevet 30. mai 2010 #5 Skrevet 30. mai 2010 Jeg brukte NuSkin galvanic spa mot strekkmerker etter nr 1 og da forsvant strekkmerkene 98% (jeg kan såvidt skimte noe av dem) men de er så godt som borte Så det kommer jeg til å bruke etter dette svangerskapet også men nå forbereder jeg meg litt bedre med å smøre meg m firewalker og body lotion til nuskin.
Snupi27 Skrevet 31. mai 2010 #6 Skrevet 31. mai 2010 sist brukte jeg babyolje hver gang jeg dusjet og smurte meg inn med fet krem på magen hver dag.. ingen strekkmerker. denne gangen har jeg vært mer slapp.. ikke noe olje og ikke smurt hver dag.. denne gangen har jeg fått noen strekkmerker ved navlen så nå smører jeg som bare det de siste 2 ukene.. =p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå