Gå til innhold

å strippe seg selv ved 37 uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jm sier jeg kan gjøre det for å få fortgang slik at jeg slipper å bli satt i gang pga invalidiserende bekkenløsning om 4 dager. Jeg kommer meg ikke til jm pga denne bekkenløsningen, og ringte henne for noen råd. Hun sa at jeg kunne stikke to fingre opp (eller mannen min), finne livmormunnen og vide den ut. MEN jeg tør ikke. Er det vondt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jupp, vondt. Men sannsynligvis mindre vondt om du gjør det selv enn når andre gjør det (noe jeg ikke har prøvd). Men hvis du bare er i uke 37 er det vel ganske sannsynlig at du må settes i gang uansett?

Skrevet

Er det lurt å gjøre sånt på egen hånd da? Hadde jeg aldri turt:s

Skrevet

Jeg var hos jm forrige uke før bekkenløsningen gjorde meg sengeliggende og da sjekket hun meg og jeg var helt moden og hadde 2 cm åpning. Var visst derfor jeg kunne strippe meg og kanskje være heldig å få føde før. Men aner ikke om jeg tør da :o)

Skrevet

Noen som har gjort dette?

Skrevet

Tror neppe du skal drive selv og rote oppi der bl.a med tanke på infeksjonsfare.

Skrevet

Ja for det er jo bare helsepersonell som har det der magiske som kalles "såpe og vann" som gjør at de kan rote oppi der, som du så fint kaller det....

Skrevet

Anbefaler på det sterkeste å bruke hansker hvis du skal gjøre det.

Jeg gjorde det på meg selv, og det var ikke særlig vondt - men så var jeg ganske moden også. Fødte dagen etter!

Skrevet

anbefaler sterile hansker om man vurderer å gjøre noe slik....

Skrevet

vask fingrene og ha korte negler. sitt på huk, og støtt deg mot en vegg. Stikk deretter 2 gooodt smurte fingre inn og dra ivei:-)

jeg klarte å strekke til 4 cm, slik at igangsettingen ble rask og grei:-)

det gjør ikke vondt, men litt ubehagelig. du stopper jo bare hvis det blir vondt.

du finner en del artikler, foruminnlegg om du googler sjekke åpning selv:-)

Skrevet

Hva mener du med å strekke?? Dra tappen nedover eller strekke åpningen slik at den blir flere cm? Det siste, ikke sant? Hva skal jeg smøre fingrene med? :):)

Skrevet

Det er nok det siste vil jeg tro :) Smøre, hmm, da jeg ble strippet smurte ikke jordmora med noe. Kanskje derfor det var så vondt?

Skrevet

Hmm.. men smøre i tillegg til sterile hansker?? Blir mye på fingrene. Kjenner jo ikke hva som er hva oppi tissen da?

Skrevet

Tror ikke jeg hadde tort altså....

Skrevet

sterile hansker, KORTKLIPPEDE negler, godt vaskede hender og glidekrem (evnt vaselin hvis boksen er uåpnet)

det skal strekkes utover ja, ikke nedover ;) Lykke til! Håper det blir fødsel på deg snart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...