Gå til innhold

Jeg føler meg forfulgt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette virker kanskje helt rart, men jeg føler meg virkelig forfulgt av en energi.

Første gangen jeg la merke til det var da jeg var 16/17 år. (Er 20 nå.) Det var natt, og jeg sov. Plutselig våknet jeg av at noe presset meg ned i sengen. Jeg kjente tyngde som presset på skuldrene mine, og jeg ble helt stiv og greide ikke røre meg. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har alltid hatt en sterk følelse av at det er en mann.

Etter dette følte jeg noen ganger at han sto bak meg. Spesielt i tilfeller hvor jeg sto med ryggen mot resten av rommet. Dette var i en tid hvor jeg slet mye psykisk..

Det ble rolig fra han en stund, men siden jeg ble gravid har jeg slitt mye med kjæresten og masse annet stress jeg ikke gidder gå nærmere innpå nå..

Nå i de siste månedene har jeg følt han ofte. Jeg føler jeg får litt panikk når jeg må lukke øynene for å skylle ut shampo i dusjen, for jeg føler at han er der. Når jeg vasker hendene, føler jeg at han står bak meg, klar til å ta på meg. Altså, hånden hans er veldig nær ryggen min. Jeg ser det ikke, men jeg føler det. Det er som at han virkelig har lyst til å ta på meg, men noe hindrer han, han bare klarer ikke legge hånden sin på meg.

Jeg føler han står bak ryggen min og stirrer på meg når jeg ligger i sengen/sofaen. Det holder på å klikke for meg! Jeg vet ikke om han er her for å passe på meg, skade meg eller om han rett og slett bare tusler rundt meg fordi han ikke har noe bedre og foreta seg. Det virker som at han vil ha kontakt med meg, men likevell ikke vil at jeg skal vite at han er her. Siden han dukker opp når jeg har det vanskelig, og er skikkelig intens nå når jeg virkelig sliter, passer han vel kanske bare på?

Jeg lurer på hvem han er, og hvorfor han har valgt meg.

Jeg vet dette høres sprøtt ut, og derfor takker jeg DIB for anonymknappen.

Er det noen andre som opplever dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt mindre sukker og litt mer medisiner kan sikkert hjelpe

Skrevet

Hadde jeg bare lagt skylden på for mye sukker, hadde det vært hærlig. Er ikke bare å begynne på medisiner på grunn av at en anonym sier jeg burde det heller. ;)

Skrevet

blir helt matt av mange anonyme her inne jeg....har man ikke noe fornuftig å si så hold heller kjeft!

Men til spørsmålet ditt HI :-)

Jeg tror på at alle har en hjelper med seg, noen har flere, men alle har minst 1 :-) Hos jenter/damer er det ofte en mann som er hjelper. Det kan kanskje være hans nærvær du føler? De som har sett sin egen hjelper sier at når de ser inn i øynene så føler de en vanvittig ro og glede komme over seg :-) Men synes det er litt merkelig at han skal ha presset deg ned i sengen, det tror jeg ikke hjelpere gjør....men det kan jo ha vært noe annet?

Hjelpere er alltid med oss og siden du værer han så mye så kan det godt mulig det er hjelperen din du føler.

Og det at han kommer nærere når du er i vanskelige perioder i livet ditt så tror jeg nok han er der for å passe på deg og hjelpe deg.....

Margit Sandemo har skrevet bok om hjelpere, kanskje du kan lese litt i den? der finner du også tips på hvordan du kan selv komme i kontakt med hjelperne dine :-)

Lykke til og håper det du sliter med i livet for tiden løser seg :-)

Skrevet

kriser kan utløse psykoser, jeg sier ikke at du er psykotisk, men kan jo være det.

Du sier at du har slitt psyisk så er det jo en stor mulighet for at det er dette som har forverret seg.

har du et godt forhold til fastlegen lønner det seg å ta en tlf dit imorgen.

klem fra meg

Skrevet

Jeg har ingen fasit svar. Men jeg kjenner meg igjen i det du beskriver..

Jeg hadde det slik før, at jeg følte meg redd og at det var noe i rommet som jeg ikke kunne se. Har hatt det slik helt siden jeg var barn.

Når jeg ser deg og det du beskriver ser jeg en mørk mann. Trenger ikke være noe farlig. Det jeg gjør når jeg føler noe er litt skummelt... så sender jeg lys. Jeg sier inni meg at pga min redsel ønsker jeg ikke å ha ... i nærheten. Sender dem lys og ser for meg at jeg sender dem bort. Mine hjelpere ønsker jeg å ha i nærheten. Men da føler jeg ofte en god følelse...

Du kan også se for deg at du er beskyttet av lys rundt hele deg. Send lys der du føler mørke. Det er vel det beste rådet jeg kan gi.

Jeg føler heldigvis sjelden disse skumle.... hva det nå heter. Men før kunne jeg være livredd. Løp opp trappen fra kjelleren.

Skrevet

Ikke vær redd, dette er hjelperen din som er der for å passe på. Vi har de alle, men noen ganger føler vi nærværet deres mer enn ellers fordi man er i en ny livssituasjon eller noe kan komme til å skje i nær fremtid som hjelperen skal støtte deg i.

Du har tydeligvis en pålitelig hjelper som er der og holder deg trygg hele tiden, og at du føler nærværet så intenst er nok fordi han bryr seg veldig om deg. Hvis du er gravid så kan det forklare at du føler han sterkere enn ellers. Det høres rart ut om han har presset deg ned i sengen, men det kan ha vært en mening med det også.

Jeg synes du skal slutte å spekulere i dette og slå deg til ro med at det er meningen at han skal være der, da vil du etterhvert slutte å legge merke til ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...