Gå til innhold

Alfaz del pi, Alicante. Noen som har vært der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vunnet gratis opphold en uke i leilighet der og vi skal reise om en og en halv måned. Noen som har vært der? Har hørt at det er et yndet feriested for nordmenn og briter, er det fortsatt utpreget spansk kultur? Fortell gjerne litt om egne opplevelser:)

Hva med strand og restauranter?

Gjest Persille☠Kadalma
Skrevet

Etter at Benidorm ble det første chartermålet for britene på 70-tallet har de jo strømmet til..Min opplevelse, er at det er heller utpreget norsk og engelsk kultur.

Alfaz del pi er mest et boligområde. Fine strender og klart vann. Og for restauranter så drar man vel til Albir og Benidorm.. Mest liv på Benidorm:)

Skrevet

Jeg bodde i Alfaz cirka et år.

Hele området er et turistområdet, og NEI det er ikke plassen du drar til hvis du vil oppleve spansk kultur. Det du finner der er tyskere, engelskmenn, nederlendere og nordmenn. Du får kjøpt det du vil av norske varer, norske aviser og ukeblader, må du til lege eller tannlege så har du også det alternativet på norsk.

Hver fredag er det rastrillo i Alfaz (08:00-14:00), det er et stort marked med mye rart av varer, mest klær, sko og vesker - og det er morsomt å få med seg. Ellers så er det mange markeder (rastrillos) rundt omkring i området. De kan du se hvor er på side 24 i linken jeg sender deg nedenfor.

http://spaniaposten.no/spaniaposten.no/pdf/2010/2010-10_spaniaposten.pdf

på side 8 i avisa ovenfor er det en artikkel om alfaz som du kan lese.

Alfaz ligger overfor N-332, og nedenfor N-332 ligger Albir som da har stranda. Alfaz ligger oppe i høyden og man er avhengig av bil for å komme seg fra en plass til en annen. Hvis ikke du er veldig begeistret for å stå i over 30 graders varme og vente på bussen da såklart... :o)

Stranda i Albir er ikke så veldig bra - den er dekt av små runde steiner og det kan være ubehagelig å gå på. Helt innerst i kroken til høyre, hvor stranda starter, er det litt sandstrand. Restaurantene som ligger langs strandpromenaden gir grei mat, men det er ikke akkurat den store matopplevelsen.

Går du langs strandpromenaden i Albir så kommer du over til promenaden til Altea - de går litt i ett. Altea har en fin gammelby som det er verdt å besøke.

Benidorm ligger 10 min unna med bil. Der har du badeland, og rett ved en fauna med fugler, seler osv. Du har også Terra Mitica som er en svær fornøyelsespark overfor Benidorm. Du kan ta lokal toget fra Alfaz til Alicante - blir litt sånn melkerute, men sjarmerende. Benidorm kryr av utenlandske turister, og har mange chinos - dvs. kinabutikker med masse billig krams og klær osv. Jeg digger det :o) Stranda i Benidorm er delt i to, de er lange og fine å være på.

Overfor Benidorm ligger et stort kjøpesenter, La Marina, du kan også ta lokaltoget dit, hvor du finner det meste av alle butikker og plasser å spise. Så liker du shopping så er det verdt å få med seg.

Guadalest er en landsby som det er et must å dra til som turist i Alfaz, den ligger oppe på fjellet og er sjarmerende. Ellers så er la Nucia, Polop og Callosa d´En Saria sjarmerende landsbyer som jeg liker veldig godt.

Skrevet

Jeg synes det er kjempefint der. Men det er et must å leie bil synes jeg. Vi kjører rundt og finner på masse hver gang. Mange fornøyelsesparker, shoppingsentere, outlets osv..

Det er enkelt å kjøre bil der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...