Gå til innhold

Nå har jeg begynt på metformin og yasmin p-piller!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle begynne rett på 1000mg metformin. Jeg syntes det var rart at jeg fikk så lav en dose og at jeg skulle begynne rett på 1000mg og ikke ha noe tilvenning først. Hva tenker dere? Noen som har hatt god effekt av 1000 mg og fulgt den dosen lenge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, har akkuratt begynt på 500 mg. 1000 var voldsomt!! Blir spennende å høre hvordan det går..

Skrevet

Man starter jo ikke rett på 1000 mg metformin.

Hva slags idiotisk lege har du?

Du må begynne rolig med metformin. Ta det sammen med tunge middager så hjelper det litt. Ta en halv tablett de første dagene, så 1 tablett og så øker du gradvis. Kan fint bruke en uke eller to å venne kroppen til nye medisiner..

Det kan du jo hilse legen din å si.

Bedre å bruke litt tid enn å få rennaræv første dagen liksom:)

Skrevet

Jeg syntes også det var veldig rart at jeg skulle begynne rett på 1000 mg. Enda så spurte jeg henne om jeg ikke skulle ha tilvenning på 500 først. Nei, jeg skulle begynne rett på 1000 mg og holde meg der.

Etter noen uker ringte fastlegen min og sa at jeg skulle øke til 1500 mg, at jeg hadde fått feil dose hos vikaren og da jeg sa at jeg hadde startet rett på 1000 mg ble han helt overgitt.

Så nå går jeg på 1500 mg om dagen, føler ikke noen forskjell egentlig.

Hvor lang tid tar det før man oppnår effekt av den?

HI

Skrevet

Jeg begynte å merke effekt etter ca 3 mnd sist gang, denne gangen har jeg ikke merket noe i det hele tatt. Men både da og nå går jeg på 2000 mg/pr d. Men regner med at grunnen til at effekten har uteblitt denne gangen er for at jeg har diabetes, det hadde jeg ikke sist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...