Gå til innhold

jeg har så mye vondt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

er 21+1 i dag.. og jeg har så mye vondt hele tiden. Vondt i lysken på begge sider, og så kjenner jeg det litt oppover nederst på magen..

Er dette bekkenløsning? Eller er det noe annet?

Og ikke minst, er det normalt og ikke farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legen din og spør :)

Ifølge legen min var det beste tipset hun hadde å ringe uansett hva man lurte på, og heller ti ganger for mye enn én gang for lite. I tillegg sa hun at det var mye bedre å ringe dit enn å få mer eller mindre medisinske råd på fora som dette. Det er selvfølgelig mange som har fornuftige og riktige ting å si, men det er jo like greit å ringe de som sitter med ekspertisen :)

Det virker som det meste av vondter under graviditet er "vanlig" i større eller mindre grad, men det er jo uansett lurt å sjekke det opp. Legen kan jo henvise deg til fysioterapi om det skulle være noe med bekkenet. Jo før man begynner med riktig trening, jo bedre - om det er bekkenløsning :)

Skrevet

Hei!

Jeg har også vondt i lysken på begge sider. Ikke absolutt hele tiden, men særlig når jeg beveger meg når jeg ligger. Jeg har lest ett sted at dette er symptom på bekkenløsning men mener jeg leste et annet sted at dette var et typisk svangerskapstegn/plage, men kanskje betyr dette også bekkenløsning. Uansett, er helt normalt. Jeg vet ikke hvor vondt du har, jeg plages ikke verre enn at jeg tåler dette fint om det ikke blir verre. Har hatt det i flere uker og det er ikke blitt vondere med tiden, bare akkurat det samme. Bekkenløsning var visst snakk om smerter nederst midt på magen på det beinet der nede, lysken på begge sider og lavt på ryggen på begge sider.. krysser fingrene for at ingen av oss får verre symptomer for det er visst no skikkeli skit å ha :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...