Gå til innhold

Prøver på nytt jeg; ville dere tatt opp igjen en eksamen dere fikk D på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går første året på økonomi og administrasjon og fikk denne dårlige nyheten i dag..:( Har vel egentlig ikke tid til å ta den opp igjen, da jeg får det travelt nok framover. Lurer på hva dere andre som studerer ville gjort om dere fikk en D? Og hvordan tar det seg ut på papiret når jeg skal søke jobb..?

Blir veldig takknemlig for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom litt an på hvor viktig den var og hvor mye pes det ville være å forbedre. En D eller tre på vitnemålet er neppe noen katastrofe i jobbsammenheng.

Skrevet

nei i første omgang ville jeg ikke gjort det. Først ville jeg konsentrert meg om å komme meg i gjennom studiene.

Bestått er nå bestått.

Men er dette et relevant fag som en må ha en bedre standpunktkarakter for å kunne søke til masterstudier (om dette er interessant i senere tid) hadde jeg nok kanskje vurdert det igjen litt senere.

Skrevet

Takk for svar:)

Jeg tror jeg lar karakteren stå foreløpig jeg da. Har ikke planer om masterstudier, så jeg slipper heldigvis å tenke på det:) Det er et halvtårsfag som teller 7,5 poeng, så det er heldigvis ikke det viktigste faget..

Skrevet

Det er vel ikke eksamenskarakteren arbeidsgiver ser på først og fremst. Eksamen er en utrolig stresset situasjon der du kan få trekk på å ha glemt å ta med en liten filleting som kanskje kan være relevant til en viss grad.

Jeg ville tatt det med ro, det er jo begrenset med tid en har til å ta med alt også.

Skrevet

Jeg fikk D på muntlig eksamen siste året på studiet mitt. Jeg tenkte ikke tanken på å ta den opp igjen. Lå på B og C ellers, og den D'en.. vel, den får stå. På de jobbintervjuene jeg har vært siden har ikke karakterer vært et tema. Ved en av jobbene jeg fikk spurte de ikke etter vitnemålet før etter jeg var ansatt. De måtte visst kopiere det for å ha i arkivet, for å dokumentere at jeg var offentlig godkjent.

Skrevet

Nei, det ville jeg ikke gjort. Har noen B`er, noen C`er og et par D`er på mitt vitnemål hittil i studiet og er fornøyd med det.

Det er krevende å studere og ha barn, sælig om en skal ha A og B på alle eksamener.

Skrevet

Nei det ville jeg ikke. Jeg har Bachelor i økonomi. Jeg har alt fra A-E på vitnemålet mitt. Jeg har over C i gjennomsnitt for det og kommer inn på masterstudier selv med et par E og D på vitnemålet. Omtrent ingen arbeidsgivere har spurt om å få se karakterer heller. Det har vel skjedd en gang utav mange intervjuer og de ville bare se at alt var bestått.

Skrevet

Tusen takk for alle svarene:)

Veldig ok å høre fra andre at det ikke har så innmari stor betydning. Ble skikkelig skuffet i dag, men merker at det er i ferd med å gå over nå, takket være dere:) Hadde egentlig satt meg som mål at jeg bare skulle få A'er og B'er, men det gikk jo rett i vasken. Tror jeg har stilt litt for store krav til meg selv, og det merkes på kroppen etter dette eksamenskjøret som har vært. Heldigvis bare en eksamen igjen før jeg er ferdig med dette året:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...