Mamma+2 Skrevet 30. mai 2010 #1 Skrevet 30. mai 2010 Syns ofte når jeg kommer på besøk til mennesker , så lukter det så friskt og godt i huset....føler de eneste gangene det gjør det her, er når jeg har vasket hele huset, luftet og ikke laget mat!!!! Men det funker liksom ikke hele tiden he-he.... Har prøvd noen slike "god luft" som man får kjøpt i matbutikk, men ikke vert fornøyd... Hva gjør dere???
erteposen + 4 Skrevet 30. mai 2010 #2 Skrevet 30. mai 2010 Lufte ofte!! Ofte luker det tøymykner hjemme hos folk. Er det den lukta du kjenner?
Anne-B. Skrevet 30. mai 2010 #3 Skrevet 30. mai 2010 Kast eller preserver matrester med en gang, ikke la det stå på benken. Matsøpla må ikke være stappfull før man tømmer dunken på kjøkkenet, det trenger ikke restavfall å være heller. Ikke la klær ligge og slenge. Ikke ha gulvteppe under matbordet og ikke tillatt spising ved stuebordet om du har gulvmatte der. Ikke gå inn med utesko. Og ikke minst; luft ofte. Jeg liker at det lukter helt nøytralt, dvs. "ingenting spesielt" når det ikke lages mat eller noe sånt.
Brillefint - Jadda! Skrevet 30. mai 2010 #4 Skrevet 30. mai 2010 Ny kjøkkenvifte? Evt nytt filter? Pluss det de over sier. Særlig det med søpla og lufting
Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 30. mai 2010 #5 Skrevet 30. mai 2010 Jeg har kjøpt en duft-pose i papir på en interiørbutikk som lukter kjempe godt. Ellers henger jeg klær til tørk inne med det grønne skyllemiddelet med eplelukt, og når den lukta blir blandet med frisk luft så lukter det deilig i hele huset:)
Mamma+2 Skrevet 30. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 30. mai 2010 Takk for svar Nå er det ikke sånn at jeg ikke lufter til vanlig, eller har fulle søppelbøtter så det lukter vondt hos oss Tenker mer på at noen tydligvis har en form for god lukt- ala interiørposen som ble nevnt her... Det finnes sikkert flere slike som lukter godt- for de jeg finner i matbutikkene føler jeg lukter "do-rens" om dere skjønner. Kanskje jeg må på jakt etter en slik "interiørpose"- spennende
Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 30. mai 2010 #7 Skrevet 30. mai 2010 Ja, de du kan kjøpe på matbutikk lukter ikke godt. Selv har jeg en pose med lavendel-duft for tiden, men favoritten min er lukten av bær og frukt Kos deg på "sniffe" runde
Twintipp og himmelblå Skrevet 30. mai 2010 #8 Skrevet 30. mai 2010 Jeg kjøper ulike dufter på interiørbutikker. Både spray og lukteposer. Er så deilig at det lukter godt i huset. Ellers blir det jo god lukt av klærne fra tørkestativene, hyppig luftinger, ut med matavfall med engang, osv.
Pirkeanonym Skrevet 30. mai 2010 #9 Skrevet 30. mai 2010 På bad og toalett har jeg sånne strå oppi oljevase, det lukter himmelsk. Kjøpt på Lucky Duck, og en på type glassmagasinet- butikk. Dufter helt fantastisk! Ellers så vasker jeg alltid klær med det rosa comfort skyllemiddelet før jeg skal ha gjester. ;-)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 30. mai 2010 #10 Skrevet 30. mai 2010 Lufte og sett et lite eggeglass med eddik og et lite eggeglass med grønnsåpe på en plass slik at det ikke vises godt. Vet ikke om det hjelper, men svigermor sa hun pleide å gjøre det før og da skrøt folk at det alltid luktet så nyvasket der. Høres kanskje litt for godt ut til å være sant. Men vet at mange bruker å sette et glass med eddik i stua for å trekke til seg vond lukt, som f.eks tobakkslukt. Stearinlys med lukt, men sett det litt langt unna sofa og slikt, for noen kan synes at lukten blir for skarp. Lufte godt og heng opp nyvaskede klær på snora på et rom nært stue/gang og sett romdøra på vidt gap, så kommer det en frisk duft ut i huset. Sett sko som lukter (treningssko, barnas utesko) i skoskap, for det kan skape en litt ekkel lukt i gangen. Ellers kan man jo vaske med grønnsåpe hver dag, bake boller hver dag og la kaffen stå å trakte dagen igjennom. Det lukter jo veldig godt og hjemmekoselig hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå