InsomNina Skrevet 30. mai 2010 #1 Skrevet 30. mai 2010 UL i uke 17 - 18 eller 19 kjenner jo de fleste til. Men hva skal egentlig gjøres før det? Bør jeg ta kontakt med lege for en sjekk når jeg ikke har noen plager eller spes. bekymringer? Eller ringer man jordmor? Er 5 uker idag og dagene går tregt....Vil gjerne fortelle det til ALLE!! Vet jo at man får litt info og denne fødselsboken hos jordmor, og det hadde jo vært greit å få før uke 17. Bor i Stavanger og her finnes det vel mange jordmødre, men ønsker jo å ha en å forholde meg til, får jeg det? Setter pris på svar fra dere med litt mer erfaring enn meg
*smula* Skrevet 30. mai 2010 #2 Skrevet 30. mai 2010 Enten jordmor eller lege må henvise deg til UL. Her jeg bor er det vanlig med første kontroll ca uke 9-12. Du kan selv velge om du vil gå til lege eller jordmor. Ta enten kontakt med fastlegen din, eller ring til helsestasjonen i ditt distrikt, der får du vite ang jordmor.
Oktobergutt2010:) Skrevet 30. mai 2010 #3 Skrevet 30. mai 2010 Det skal holde å ringe sykehuset, men noen ganger kan det ta lang tid før du får timen din. Om du snakker med legen din først, kan han ringe sykehuset og du burde være der ganske fort :-) Jeg ringte sykehuset i håp om tidlig UL, og fikk beskjed at det ville gå raskere om jeg snakker med legen først som skriver ut et skriv og fikser det med sykehuset
Oktobergutt2010:) Skrevet 30. mai 2010 #4 Skrevet 30. mai 2010 Oh, og den boken kan du få hos legen også :-) Eventuelt bare stikke oppom helsestasjonen å spørre etter den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå