Gå til innhold

Kan man selv velge abortmetode?

lisalita

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er 17 år og gravid i omtrent uke 5. Etter mye om og men har vi kommet til den beslutningen at akkurat nå så er det best for alle parter å avslutte det hele med en abort. Dette synes ikke jeg er så altfor hyggelig, og jeg synes tanken er ganske tung å bære, men jeg VET at det er det eneste som vil fungere akkurat nå.

Greia er at siden situasjonen allerede er så kjip som den er, så vil jeg helt ikke slite meg psykisk gjennom en medisinsk abort. Jeg mener å tror at det er en mye større påkjenning enn det er ved en kirurgisk abort. Jeg har hørt skrekkhistorier fra venninner som har utført med.abort, og det høres enkelt og greit ikke så godt ut. Derfor VIL jeg ha en kirurgisk abort. MEN, når jeg leser å snoker inne på forskjellige nettsteder så finner jeg ut at man ikke kan ta kir.abort før uke 7-8!! Jeg har ikke tid til å vente, da jeg reiser til sydligere strøk om ca 3 uker, og blir der i en god stund. Jeg har også lest at etter en med.abort vil man blø mye lenger enn det man gjør etter en kir.abort. Jeg vil nødig ødelegge familieferien for meg, og for resten av familien (da de ikke vil reise uten at jeg er med). Utrolg kjip situasjon, og jeg vil ha det gjort så fort som mulig. Jeg lurer bare på om jeg kan "kreve" en kirurgisk abort til tross for at jeg bare er i uke 5-6? Eller er det helt utelukket tror dere? Jeg skjønner liksom ikke helt greia heller..

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...