Anonym bruker Skrevet 30. mai 2010 #1 Skrevet 30. mai 2010 Håper noen sjeler her inne kan hjelpe meg litt på vei. Har en snasrt tre år gammel hann-hund som jeg som matmor går meg konstant dårlig samvittighet for. Jeg har lufta et forslag for min mann, men han reagerte med sinne og mente jeg bare var vanskelig....ble faktisk veldig lei meg da han sa det, for dette er kjempe tungt for meg også. Hunden blir liggende mye på plassen sin, og får bare tisseturer. Han "maser" mye - selvfølgelig fordi han er understimulert delux! Jeg har såpass greie på hunder at jeg ser at han ikke har det idyllisk hos oss. Jeg er veldig glad i han, men har verken overskudd eller tid til å dekke alle behovene hans, da særlig de sosiale og psykiske. Han er kjøpt av en oppdretter, så jeg skal kontakte de for råd. Jeg VET (fra andre valpekjøpere) at de kommer til å si at vi skal ordne dette selv. Blir veldig overrasket om de sier noe annet. Har noen av dere omplassert hunden deres., og kan dere veilede meg? Det er jo så vanskelig når jeg får motgang av mannen min, og jeg kommer selvfølgelig IKKE til å gjennomføre dette dersom han sier bastant NEI! Bare for å ha sagt der; mannen min er sjelden hjemme (les:jobber mye) og det er da automatisk meg som blir den med "hovedomsorgen" for hunden. Har til info tre barn og bor i borettslag. Tror det bare er snakk om tid før vi får klager fra naboer på bjeffing (når han er ute i hagen eller aleine hjemme). Det er så pinlig og jeg hadde selv reagert om det var mine naboers hund... Hunden er snill som dagen er lang, men en stresset og understimulert hund er ikke forutsigbar... Er så rådvill og lei meg! Hjelp noen?
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2010 #2 Skrevet 30. mai 2010 Har du ingen mulighet til å dytte inn en lengre tur om dagen? Vi har to barn og en hund på 6 mnd nå,(aktiv mellomstor hund) begge jobber turnus men klarer å dytte inn nok mosjon likevel.. de lange turene blir ikke på et fast tidspunkt, men avhenger av hvordan dagen vår ser ut.. Hva med å ta bikkja og ungene på en slette og kaste pinne/ball for hunden en halvtime? så får han løpt og lekt litt? Eller er barna dine så store at de kan ta han med ut på tur? Hva med å høre med en pensjonist/hjemmeværende person i området ditt som kan lufte han noen dager i uken mot litt betaling? Når ungene dine har lagt seg på kvelden, og gubben er hjemme så kan jo en av dere ta han med ut på en liten joggetur eller lengre kveldstur, sunt for både dere og bikkja?(dette kan jo gi deg overskudd og) Evt hvis du leverer unger i bhg/skole, dytt inn en tur etter det eller? Kan en av dere ta han med på jobben?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå