Ella <3skatten min<3 Skrevet 30. mai 2010 #1 Skrevet 30. mai 2010 Har i løpet av de siste 12 månedene hatt 1 SA & 2MA - trenger vel ikke å si at det har gått på psyken løs. De har prøvd alt på meg, blodfortynnende i form av piller kombinert med sprøyter, pregnyl osv osv. Tror jeg har fått det man kan få av hormonstøtte. Så fikk jeg positiv test igjen nå den 1 mai. Har etter det vært på to kontroller hos gyn, med UL alle gangene. Første kontroll viste et fosteranlegg på 2,5mm, med god hjerteaktivitet - trodde jeg skulle dette av stolen, for dette er første gang vi har sett fosteranlegg og hjerteaktivitet hos meg <3 Men fikk beskjed av Gyn at jeg ikke kunne juble ennå, det var for tidlig. En uke sender var jeg på ul igjen, og fosteranlegget hadde vokst fra 2,5 til 9,2 på syn dager - og hjertet slo bra. Plommesekken var stor og fin og gyn var veldig fornøyd sålangt, men vi er vist ennå ikke på trygg grunn. Skal på kontroll igjen førstkommende tirsdag - men i dag fikk jeg litt lyserosa blod på papiret, etterfulgt av litt brun utflod. Så magefølelsen min sier meg at det er i ferd med å gå galt igjen - Er i uke 8+ 3 i dag. Så nå får jeg bare vente og se hva som skjer frem til tirsdag. Jeg ser ikke noe poeng i å ringe og be om time på mandag, går det galt så går naturen sin gang med eller uten en legetime - jeg har da lært såpass. Men går ikke dette, så kaster jeg inn håndkle - nok er nok!! Da får jeg holde meg opptatt med hundetrening, eventuelt et kull på tispa osv..... synes naturen har kastet nok hint min vei nå, og jeg orker rett og slett ikke denne prøveprosessen mer - her er det tomt for håp i denne omgangen. Synes det da er lettere å si at jeg velger å forbli barnløs, fremfor å prøve og prøve uten at det går. Krysser fingrene for alle dere andre her inne - håper spira sitter hos dere alle !!! <3
aprilprinsesse2011 Skrevet 30. mai 2010 #2 Skrevet 30. mai 2010 Ønsker deg masse lykke til for at dette ikke er noe farlig!! Selv hadde eg en ex.u. ved nyttår, der eg måtte fjerne en eggleder. Ble gravid på nytt i mars. Fikk tidlig UL pga ex.u., som ble utført på dagen 12 uker på vei. Da fant ikke gynekologen tegn til liv... Fosteret måltes til 7,5 uke Går nå og venter på tlf fra sykehuset ang ny time for kontroll, før de gjør noe mer. Men nå har d gått 5 dager, og har fortsatt ikke hørt noe fra de. Skulle ringe meg... Er begrenset hvor lenge eg orker å gå sånn.....
på'n igjen:)*fødeklar* Skrevet 30. mai 2010 #3 Skrevet 30. mai 2010 det samme har skjedd her idag. Er urolig for at noe skal skje med den lille spiren vår. Hadde SA i februar. Ringte legevakt for å høre om man kunne få en ultralyd nå som sist for å sjekke, men fikk beskjed om at det var 50/50 sjanse for at det kunne gå den rette eller gale veien. Ta det med ro i noen dager å se hva som skjer sa de. Er i grunn lettere sagt enn gjort siden man er redd... men men krysser fingra for at det går bra for deg denne gangen
gima Skrevet 30. mai 2010 #4 Skrevet 30. mai 2010 Heia Huff- for en kjedelig historie. Du har ikke hatt det lett. Får inderlig håpe at det går bra denne gangen. Jeg blødde mye (både spotting til tider og styrtblødning) og fødte to nydelige jenter januar 09. Før denne vellykkede graviditeten hadde jeg 3 SA. Sist, med tvillingene, fikk jeg Crinone (progesteron) uten at jeg hadde påviste progesteronmangler. Har du prøvd det? Er jo verdt et forsøk hvis du ikke har prøvd det. Jeg mener at det var det som gjorde underverker for min del. Ikke er det skadelig heller. Masse lykke til! Hold meg oppdatert. Klem
Ella <3skatten min<3 Skrevet 30. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 30. mai 2010 Takk for svar - hjelper å få ut litt tanker og frustrasjon her. Er både godt og vondt å lese at det er flere som opplever dette.... unner ingen dette, men er på en måte godt å være flere i samme båt hvis dere skjønner hva jeg mener. Krysser fingrene for dere !! Har sluttet å blø, var vel mer lysebrun spotting.... men nok til å skremme meg! Kjenner mye strekking og litt mens lignende murringer innimellom i dag - og dennen strekkingen kommer som små lynstikk i magen - merkelig følelse! Ikke opplevd det før, men så har jeg heller aldri kommet så langt som til 8 + heller. Har prøvd crinone uten hell. Så nå bruker jeg pregnyl og albyl e for andre gang - gyn min har mer tro på pregnyl fremfor crinone, hvorfor vet jeg ikke! Går i tillegg på metformin, har gjort det i to måneder nå (har pcos, og fikk prøve det i samarbeid med gyn). Har et lite håp om å se et bankende hjerte <3 og et sprellende gull på tirsdag - men er forbredt på det verste. skal holde dere oppdatert jeg. Nå skal jeg krølle meg sammen i sofakroken med mine to bikkjer, og se Bridget Jones på randen (og prøve og slappe av litt
MaleneAS Skrevet 31. mai 2010 #6 Skrevet 31. mai 2010 Heisann! E innom fra 2. trimester. Di små lynstikkan i magen trur æ nok e helt normalt:) Hadde no i allefall sånn masse di første 13-14 uken trur æ det va, kunne være litt ubehagelig. Men det e tegn på at livmora voks Hvis du hadde samleie før du fikk sånn lysbrun spotting, kan æ tenke mæ at det kommer fra det. Det har i allefall æ opplevd. Du får slappe av så godt du kan, å lykke til! håpe at alt e bra
..snøklokke.. Skrevet 31. mai 2010 #7 Skrevet 31. mai 2010 Trist og kjedelig historie.. Jeg håper sån at det går fint med deg. Albyl-e er jo blodfortynnende, derfor er det mange som blør lettere hvis et lite kar sprekker, eller du har såre slimhinner. Så det kan jo være grunnen til at du har spottet litt. Lykke til:)
Ella <3skatten min<3 Skrevet 1. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 1. juni 2010 Vært på UL i dag - og alt så FINT ut Fikk se et hjerte som hadde raske og fine slag - og en liten reke. Kan tydelig se hodet og kroppen på UL-bildet, og en fin eggeplomme, og det er godt med fostervann. Gyn sa hun ikke kunne be om et bedre bilde i dag - det var helt perfekt !! Er så utrolig lettet.<3 Skal på ny UL den 11.06, og er utviklingen god og alt ser bra ut da - så kan jeg og Gyn rope HURRA !!!! Gyn mente blødningene kunne komme av at livmoren vokser og strekker på seg + skjøre slimhinner. Så nå fortsetter jeg med pregnyl, metformin og albyl E, og håper på¨det beste <3
Frkena Skrevet 1. juni 2010 #9 Skrevet 1. juni 2010 Så bra at alt sto bra til med spiren din:) lykke til videre i de neste 8 måndene:)
Stjernemagnolia Skrevet 1. juni 2010 #10 Skrevet 1. juni 2010 Åhh, så flott at alt så bra ut på undersøkelsen! Sender lykkestjerner på din vei og ønsker lykke til fremover!
Ella <3skatten min<3 Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #11 Skrevet 11. juni 2010 En liten oppdatering Var på ny UL igjen i dag, 10 dager siden sist UL. Reka hadde vokst fra 12,2 mm til 26,8 mm, hjertet slo, og reka sprella *lykke* Er nå 10 uker i dag og skal på ny UL neste fredag. Er trygt og godt å få så tett og god oppfølging som jeg får nå, slapper mer av. Men var fryktelig nervøs i dag, da alt av symptomer har forsvunnet den siste uken - sover ikke på dagen lenger (men sover 12 timer om natta da) og er ikke kvalm lenger. Overskudd har jeg også fått, noe mine to hunder vet å sette pris på . Så nå skal jeg nyte de siste ukene med fri før jeg begynner i ny jobb, og krysse alt som krysses kan for at dette går bra <3 spira mi <3
bambi&bamse Skrevet 11. juni 2010 #12 Skrevet 11. juni 2010 Ønsker deg masse lykke til og gratulere med gode nyheter idag :-) Jeg går også på crinone og albyl-e nå og er på søndag over dem 12 første nervøse ukene. Får oppfølging annenhver fredag med ul :-) Mine sympsomer har også blitt mye svakere den siste uken og det gjorde meg kjempe nervøs og trodde med engang at nå skulle det gå galt, men den klorer seg fast den lille vennen :-) mvh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå