Gå til innhold

kan man kun benytte seg av surrogat hvis

Anbefalte innlegg

Skrevet

man ikke har barn fra før? hvis man ikke kan få flere barn grunnet alt for dårlig helse,har man ingen sjangse da?

Bare spør..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Surrogatmødre er ikke tillatt i Norge. Men i utlandet gjør folk stort sett som de vil.

Skrevet

Foreløpig er dette ikke et tilbud i Norge.

Jeg tror at det vanligste er å bruke surrogatmødre fra India. Prøv å google litt, så finner du sikkert noe informasjon. Jeg vet at en av de viktigste tingene å se på er hvordan loven i landet du velger å bruke er mtp om surrogatmoren har rettigheter til barnet. F.eks i USA kan surrogatmoren velge å beholde barnet selv (ikke adoptere det til den biologiske moren), mens i India er det den biologiske moren som er lovlig mor (det er mulig at jeg ikke har helt rett her, men tror at det er slik). Den biologiske moren må uansett stebarnsadoptere barnet, siden det er surrogatmoren som føder barnet.

Lykke til da :)

Skrevet

Skal man til India er det en fordel å ha med seg en mann, for det er en enslig kvinne der nede som ikke får med seg tvillingene sine. Selvsagt er det veldig synd på henne, men på den annen side prøver hun å tvinge gjennom en lovendring.

Ifølge norsk lov er den kvinnen som fødte barna, også mor til barna. Norsk lov åpner ikke for at en kvinnes egg kan settes inn i en surrogatmor.

Skrevet

hun har kommet hjem for lenge siden.

men ja du må ha en mann, om du skal få barnet med deg hjem. ellers må dere forfalske papirer på at du har født barnet. vet det skjer også

Skrevet

Er ikke svar på det HI spør om..Noen som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...