Gå til innhold

BeSafe izi sleep... noen erfaringer ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå gravid med min 2 og solgte selvfølgelig mitt maxi cosi spendbarn sete 1 mnd før jeg visste jeg var gravid.

Synes izi sleep setet hørtes veldig greit ut igomed at man kan legge ned ryggen. Noen som har erfaringer med dette setet??

Takker for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har en venninne som solgte den etter 2 uker og kjøpte graco sin. ungen satt opprest i bilen (så oppreist at hodet datt frammover), men dette var med isofix i en saab 9,5. så vill anbefale deg å prøve den i bilen først.

Skrevet

har en venninne som solgte den etter 2 uker og kjøpte graco sin. ungen satt opprest i bilen (så oppreist at hodet datt frammover), men dette var med isofix i en saab 9,5. så vill anbefale deg å prøve den i bilen først.

Skrevet

Vi har ikke isofix og her satt ikke junior veldig oppreist i bilen da altså:o)

Uansett, det er et bra sete, men kanskje litt tungt i seg selv. Det må være det eneste jeg har av bemerkninger. Vi brukte det sist og skal bruke det igjen denne gangen. Veldig kjekt å kunne legge ned ryggen.

Skrevet

Vi var veldig fornøyd med vårt. Vi hadde isofix og kommer til å bruke det til nestemann også.

Grunnen til at det er så tungt er jo at det skal være mer robust og tåle en støyt dersom uhellet skulle være ute.

Ja, babyen "sitter" muligens mer oppreist, men jeg har hørt at dette også er bra for sikkerheten.

Skrevet

Da vår første ble født prematurt, ble pappa'n sendt ut for å kjøpe bilsete alene. Han hadde fått beskjed om at jeg ønsket meg MAxi Cosi i fargen svart. Han kom hjem med Izi sleep i beige. Jeg blir fortsatt sur når jeg tenker på det!! Personlig liker jeg ikke det setet i det HELE tatt! Og nå må jeg bruke det til 2. mann også. Orker ikke prioritere nytt liksom... Men det er SÅ tungt! Når jeg ser folk som bærer ungene sine rundt i bilsetet blir jeg misunnelig. Og noen har det i handlekorten på butikken. Det kan du bare glemme med IziSleep. Det er stort og tungt!

Men..Det er jo ganske sikkert om noe skulle skje da... Og det er jo positivt...

Jeg har ikke prøvd det med Isofix. Ungen satt greit i det synes jeg.

Lykke til med valget!

Skrevet

Det er bare tull.

Vi hadde izi sleap sete vårt med i handlekurven stadigvekk. Det er jo genialt siden du kan legge ryggen helt ned.

Spebarn skal jo ikke sitte lenge i bilstoler uansett.

Skrevet

Ja, nå var det ikke vitenskap jeg kom med da... Bare mine personlige erfaringer og følelser:) Jenta vår var ikke store knøttet før jeg nesten ikke klrate å løfte henne i den stolen. Liten og svak jeg ;)

Uansett - jeg opplevde setet som stort og tungt, men alle må ta sine egne beslutninger. Kanskje funker det setet perfekt for andre!

Skrevet

Er enig med alle som sier at dette er stort og tungt! Vi kjøpte dette til 1.mann, pga muligheten til å legge ned ryggen. Men når setet er så tungt at man nesten ikke orker å ta det ut av bilen, så blir jo den funksjonen litt overflødig... Vi investerte i et nytt Maxi Cosi sete etter bare en mnd, og det er jo et hav av forskjell. Men for all del, dette er VÅR erfaring.

Skrevet

Mange svake mennesker her inne, he he:-) Sete er tungt, men ingen problemer med det! Jeg brukte lite det at du kan legge ned ryggen. Måtte ut av vinterklær så da kunne jeg like godt legge han et annet sted.

Enig at de sitter ganske oppreist i setet. Det som også er viktig er at det er 5 punktssele!!!

Denne gangen har jeg valgt maxi cosi..... Best i test

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...