Miamaria Skrevet 29. mai 2010 #1 Del Skrevet 29. mai 2010 I desember 07 fødte jeg en fantastisk jente. Den gang våknet jeg 06.00, dagen før termin og kjente at smertene i ryggen kom i tak. Lå å tok tiden på riene og hadde ca ti minutter i mellom. Vekket mannen og vi lå og koste og ventet utover morgenen. Stod opp å spiste frokost og utover formiddagen fortsatte riene med mellom 7 og 10 minutter i mellom. Jeg sov litt mellom riene, og var helst utålmodig. Ca rundt to var jeg og mannen leie, og bestemte oss for å dra og kjøpe base til bilstolen, noe som vi hadde utsatt. På barnas hus tok riene seg opp og det var tid til å ringe føden. Jeg fikk beskjed om å komme inn for en sjekk. Klokken var da 15.30. 5 min i mellom nå. Vel inne på føden konstanterte jordmor 3 cm åpning, og jeg fikk gå i badekaret. Der tok smertene seg skikkelig opp. Etter en stund måtte jeg hjelpes opp pga kvalme og hetetokter. Jordmor konstanterte etter 1,5 time på fødestuen full åpning. Ikke lenge etter kom trykketrangen. Brukte nesten en time på å få henne ut. Hun stod lenge i åpningen uten å komme helt ut. Brukte ingen smertelindring. Jenta ble født 3 timer etter at vi kom til sykehuset.Måtte sy 2 sting, og kom meg kjempefort etterpå. For meg var det en drømmefødsel. Fra jeg kom inn på sykehuset til jeg skrev meg ut tok det 19 timer. 2,5 år etter var jeg høygravid igjen. Lurte fælt på om det gikk ann å håpe på en sånn fødsel som jeg hadde forrige gang? Kan en drømmefødsel gjentas? Fem dager før termin våknet jeg rundt 0700 med de samme takene i korsryggen som jeg husket fra forrige gang. Jeg begynte med en gang og ta tiden, og etter et par rier kunne jeg konstantere at det ikke var mer en mellom 3 og 5 minutter mellom riene. De var ikke spesielt vonde, men de kom jo ofte. Var veldig usikker på om jeg burde skynde meg, eller om jeg hadde god tid som forrige gang. Vekket likevel mannen og begynte og pakke og dusje. I mens fikk mannen i oppgave å ringe barnevakt og vekke lille jenta. Ville ikke ta noen sjanser siden riene var så tette. Halv ti var riene med de samme, ca 3- 4 min i mellom og ikke veldig vonde. Vi valgte likevel å sette oss i bilen å kjøre til sykehuset. I heisen på sykehuset begynte smertene for virkelig. Nå snakket vi rier...Inne på undersøkelsesrommet kunne jordmor konstantere 6 cm åpning og jeg øynet håp om en relativt rask fødsel. Jeg fikk raskt føsestue, og jeg hadde nok med å puste meg gjennom riene. Rundt ti sjekket jordmor åpningen igjen, og kunne konstantere fortsatt 6 cm. Jeg var skuffet. Jeg bad jordmor om å ta vannet, noe hun gjorde. Straks etter bad hun meg begynne å trykke! Jeg forstod ingenting, men kjente jo snart trykketrangen. Jeg hadde gått fra 6- 10 cm på under 5 min. For å gjøre en lang historie litt kortere--- 10.25 var lille gutten ute etter ca 10 pressrier. Altså 3,5 timer etter at jeg våknet med første ri. Jeg sydde 3 sting og følte meg kjempefin etterpå. Ja, forholdene tatt i betraktning altså... Var på sykehuset i 36 timer og på sykkeltur med 2 åringen bakpå 4 døgn etterpå. For å gjøre glansbildet komplett så har jeg fått den nydeligste gutten som er snill, snill snill. Sover sover sover og spiser litt innimellom. 2 uker gammel nå. Hilsen lykkelig familie på 4:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141913761-kan-dr%C3%B8mmef%C3%B8dsler-gjentas/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til Amalie*venter nr 2 Skrevet 31. mai 2010 #2 Del Skrevet 31. mai 2010 Høres ut som du har hatt to fiiiine fødsler ja ))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141913761-kan-dr%C3%B8mmef%C3%B8dsler-gjentas/#findComment-141919694 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lala12 Skrevet 9. juni 2010 #3 Del Skrevet 9. juni 2010 Åh så fantastisk! Ønsker meg en slik fødsel jeg også! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141913761-kan-dr%C3%B8mmef%C3%B8dsler-gjentas/#findComment-141957284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå