Catias Skrevet 29. mai 2010 #1 Skrevet 29. mai 2010 Hvordan fortelle min venninne at det hun gjør er dumt.... har en venninne som har en gutt på snart 1 år, dette er deres nr 2. Det som er er at hun styrer mer nå med andre mann enn det hun gjorde med første. Og det gjelder egentlig alt. EKS: Etter at de kom hjem fra sykehuset med han, og vært hjemme i 2 timer, sa hun at han ikke ville sove i sin egen seng, og så gav de opp det, og begynte å bære han i bæresele hver gang han skulle sove. De slet masse med soving på han første også, og så begynner de med en gang og bære han eller legge seg sammen med han i deres seng for å sove. Det værste nå er at hun gir han saft, og det har hun gjort i noen mnd. Og dette er hele tiden, alt han drikker er vann med litt saft i, han får aldri en flaske med bare vann. Og hun gir han FUN saft, altså saft med kunstig søtning. Han vil nemlig ikke ha vann sier hun. Men da tenker jeg, at da er han ikke tørst heller. Han drikker jo vann hvis han er tørst. På natten kan han få opptil 3 flasker med saft.....synes dette egentlig er helt hårreisende....men klarer ikke få meg til å si noe til henne......vil liksom ikke bli uvenner....er jo ikke mitt barn.....det er masse annet de gjør som i mine øyne er rart, har selv barn så vet hvordan det er å ha barn. Men det jeg har nevnt er bare 2 av sikkert 10 ting jeg ikke ville gjort med mine barn. Hva ville dere gjort......latt de holde på, siden det er deres liv og deres barn, eller sagt noe?
Gjest Skrevet 29. mai 2010 #2 Skrevet 29. mai 2010 Hvis min vennine hadde gitt tre flaker med saft på natta, hadde jeg sagt i fra hva jeg mente om den saken, men; du må tåle at hun ikke er enig! ungen vil ikke dø av dette, og det vil du sansynligvis få som svar ,;o) Og dere blir vel ikke uvenner av om du sier dette?? Det er jo bare å si det litt humoristisk ;o)
Ccathrine Skrevet 29. mai 2010 #3 Skrevet 29. mai 2010 Jeg ville egentli ikke bryd meg siden det ikke er mine barn. Men når det kommer til saft drikking på natten, ville jeg nok forsiktig sakt at hun ikke burde gi han saft på natten med tanke på tennene når tema alt er oppe.
Røver Nov 09 + ?? Skrevet 29. mai 2010 #4 Skrevet 29. mai 2010 Kan du ikke bare nevne at en av dine liker veldig godt en juice som er til barn i den alderen? Jeg hadde sagt noe for jeg er litt hønemor når det kommer til kunstig søtning. Hvor han sover tar han jo ikke direkte skade av, men syns ikke det er feil og si at han ikke burde få FUN.
Catias Skrevet 29. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 29. mai 2010 Han får saft hele døgnet, hver gang han får noe å drikke er det saft. Det med sovingen var bare noen av det de styrer med.....bare som et eksempel...men er ve som må høre på klagingen om hvor lite de sover, og hvor mye styr det er for å få han til å sove. Vet faktisk ikke hvor sur hun hadde blitt om jeg hadde sagt noe. Men jeg skjønner rett og slett ikke tankegangen deres, er vel mest der jeg sliter, at de ikke skjønner selv at dette er noe de ikke burde gjøre. Kunstig søtning skal de jo ikke ha før de er 2-3 år.... men men....
FrøkenSprøken Skrevet 29. mai 2010 #6 Skrevet 29. mai 2010 At de har ham i senga sammen med seg om natta er jo bare flott! Samsoving er kjempekos! Safta er jeg enig i, men jeg vet ikke om jeg hadde sagt noe. Jeg pleier ikke å kommentere hva andre gjør med sine barn så lenge jeg ikke blir spurt. Det er ganske sårt, og alle gjør det de selv mener er best. Jeg har hatt venninner som har røyket i svangerskapet, og mens de har ammet, og til og med noen som røyker under vifta e.l. men ikke en gang det har jeg sagt noe på. De VET jo at det ikke er bra, så kan ikke helt forstå hva som skulle ha blitt endret hvis jeg sa det en gang til at det ikke var bra...
Tigerpote Skrevet 30. mai 2010 #7 Skrevet 30. mai 2010 Angående sovinga skjønner jeg ikke helt hvorfor du reagerer, noen babyer sovner lettere og sover mye, mens andre ikke sovner like lett / ikke sover så mye. Bæring og samsoving er da helt normalt:) Hvorfor skal du bry deg med det? Saftdrikking er jeg mao veldig i mot selv, både med og uten sukker! Der hadde jeg absolutt sagt noe. Fun er også veldig skadelig for tennene (syre).
Gjest Kira06 Skrevet 31. mai 2010 #8 Skrevet 31. mai 2010 Akkurat det med sovingen ville jeg nok ikke blandet meg bort i, selv om jeg er enig i at det går litt for fort å tillegge disse små "uvaner". Jeg er nemlig en av dem som har bysset og bært de første mnd (pga kolikk), og vi sliter enda med å få frøkna til å sovne av seg selv nå 8 mnd senere. Men når det kommer til å drikke saft, så ville jeg sagt klart og tydelig fra. Hvis dere er gode venner, så burde ikke det gi noe uvennskap. Selvfølgelig kommer hun til å ta seg nær av det, alle mødre ville nok gjort det. Men det får hun bare gjøre, også kanskje samtalen med deg får henne til å tenke seg om.
luckymum Skrevet 1. august 2010 #9 Skrevet 1. august 2010 Regner nesten med at det er meg du sikter til her=) Men hadde du hatt en unge som hyler hele natt og dag for han hadde KISS, melkeintoleranse og astma som ikke var oppdaget så hadde kanskje dere oxo gjort litt for å få søvn. Ungen har sovet i senga si når han har vært rolig eller sovet hos oss. Og det med saft er vel ikke helt riktig. han har kanskje fått noen dråper fun saft et par ganger for det var det jeg hadde i hus. Når ungen din driter vann 3-10 ganger om dagen så er det greit å få i han væske. Og da har han ikke ville tatt vann og melk har han ikke fått i seg noe. (etter at han sluttet å amme) Sinlac smaker rett og slett pøkk..(som legen sa). Så da har han fått vann blandet ut med eplejuice. Jeg trodde kanskje man kunen snakke med venner om problemer jeg men... Jeg blander meg ikke inn i hvordan folk oppdrar ungene sine og legger det ihvertfall ikke ut på nettet... Man gjør ting forskjellig og jeg er ikke alltid enig i det som folk gjør rundt meg,langt ifra.Men jeg regner med at folk gjør det som er best for sine barn. Og vi gjør det som er best for våres! (i samarbeid med leger/fagfolk)
luckymum Skrevet 1. august 2010 #10 Skrevet 1. august 2010 Det er akkurat det han får=)Nestle sine barnejuice på kartong eller glass og vanlig eplejuice blandet med vann (minst 1/3 vann i en 150 ml flaske).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå