Gå til innhold

Snart 8 mnd og plutselig umulig å legge.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri tidligere hatt problemer med legging av minstemann, alltid kunne legge han ned i sengen og så gått ut av rommet. Har måtte gå inn noen ganger for å gi smokk før han har sovnet, men aldri vært noe hyling.

Nå hyyyyyyyler han i det jeg har lagt han ned og snur meg for å gå ut døren. Må sitte å holde han i hånden eller stryke på han.

Storebroren måtte vi sitte med han til han sovnet fra han ble født til han ble 2 år, så frister lite å gjøre det med minsten også.

Er dette kanskje bare en fase?

Noen som har vært hatt det på samme måte for så at ting har blitt bedre igjen?

Er litt redd for at denne mulige fasen fører til uvaner som vi må slite for å bli kvitt, men samtidig er det ikke lett å ikke være der med han når han skriker som verst.

Fortsetter under...

Skrevet

Min lille trengte plutselig masse mer søvn når han ble ca 8 mnd (tror det er pga utvikling, han begynte å ake seg og trimme noe veldig). Kanskje han er overtrøtt? Altså prøve å legge han tidligere?

Bare et forslag altså :)

Skrevet

jeg tror det er en fase samtidig med at ungen vil noe.

enten er barnet sykt (elelr begynner), får tenner, varm, kald, redd for mørket, ønsker mer nærhet fra deg (fase).

til ungene er 2-2,5 år skjønner dem ikke at vi foreldre er bak døren i stua, de føler seg forlatt til tider.

det kan bli fort en uvane å være der til ungen sovner, men det er jo flott da for ungen koser seg samt føler seg trygg. men kanskje det kunne hjulpet å gått ut av rommet rett før ungen sovner ? har han en koseklut eller en bamse eller noe ? min jente elsker å ha kosekluten opptil haka og på magepartiet og å ha teppe eller noe rundt hode fra øre til øre slik at hun kan "gni" seg til samtidig som hun koser seg. da føles det lunere og mindre plass hun er på, og det virker ikkke så skummelt.

har du en uro med rolig lyd på ? mulig han ikke ønsker lyden eller vil ha lyden, må nesten finne ut av det. også gjerne om et lite lys kan hjelpe på rommet.

Skrevet

Takk for svar!

Har prøvd å erstatte hånden min med en koseklut, men virker ikke som han liker den noe særlig. Lurer på om det er mulig å varme opp en gummihånd å legge i sengen hans... hehe!

Døren til rommet hans står helt åpen til han har sovnet, så det kan ikke være mørke. Skulle jo tro han var vant med å sovne alene siden han har gjordt det i 7 mnd.

Men, men, det ordner seg nok til slutt. :-)

Skrevet

Det er helt vanlig, slitsomt men heldigvis bare en fase :) Ni mnd trass.. Vi har vel snakket litt om det på juli klubben tror jeg! Der var vi fler som opplevde det samme som deg. Selvom gullet ditt er 8 mnd tror jeg nok det er der dere er! Hold ut og håper det går ført over.. ;)

Skrevet

Vi opplevde også dette rundt 8mnd, han ble helt hysterisk når vi forlot rommet. han hadde akkurat lært å reise seg opp i sengen, og reiste seg opp med en gang han ble lagt ned. men vi løste det med å kjøpe en nattpose han lå i, da klarte han ikke å reise seg så lett og falt lettere til ro. brukte den ca en mnd før problemet var løst.

Annonse

Skrevet

Vi hadde samme problemet for noen uker siden, han er nå 8.5 mnd. Vi måtte sitte å stryke han i søvn.. Kunne sitte der mange timer. Ble for slitsomt. Når jeg legger han, synger jeg en sang mens jeg stryker på han - så går jeg ut. Han kan ligge å skrike i alt fra 5 - 40 min før han finner søvnen, syntes det er veldig viktig at han gjør det selv uten at vi må være der. Vi går inn hvert 5 min, da legger vi han på plass gir han smukken evt og kosefilla, så går vi ut igjen. Er vondt å høre at de ligger å skriker, men de lærer fort. Dette har vært veldig effektivt for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...